American football and Thunderstorms

Okej, den forsta skolveckan ar over! Lite skont faktiskt eftersom att det ar sa galet mycket laxor, men jag gillar skolan. Alla larare ar jatte bra och jag far mer och mer vanner varje dag sa det ar bra!

Jag hade tennis traning idag, jag spelar nu i det battre laget och ska ha min forsta tennis match pa onsdag och jag ska aven spela match pa torsdag for den delen. Jag vet inte om jag far spela singel eller dubbel, Coach Hall skulle bedomma det pa tisdag.
Det har varit ganska kallt nu i nagra dagar, ja runt 25 grader eller natt, men precis da min tennis traning borjade idag sa spricker det upp till solsken och med det foljde aven en otrolig varme! Det rann svett om mig och da menar jag det bokstavligt talat, det rann!
Jag fick serva till lagets basta spelare sa att hon fick trana pa returer ;) Hon va imponerad av mina servar... nar de gick in forstas...

Pa tisdag ska jag ga pa audition for Alice in the wonderland! Jatte roligt och spannande!

Igar fick jag lara hela min spanska klass lite svenska. Jag fick ga fram till tavlan och lara alla saga Jag gillar att dansa. Lite roligt! Fick aven en dum fraga ifran en person i koren:

Tjejen fran koren: Where do you come from?
Stina: I'm from Sweden!
Tjejen fran koren: Oh, so can you speak swedish?

ehm... Ja, det kan jag faktiskt :P

Jag fikade med en tjej som heter Molly for nagra dagar sedan, hon ar faktiskt riktigt harlig! Jag gillar henne, det va Jacobs (forra arets utbytesstudent) basta van. Hon va senior forra aret sa hon gar inte pa high school langre utan ska borja pa College i September. Hon ar ett perfekt hjalpmedel for mig da jag inte kan mina laxor :)

Det har aven kommit en till utbytesstudent! Sven-Ole, han kommer fran Tyskland och bor hos the Shannons precis over gatan. Han ar riktigt trevlig!

Jag har varit pa min forsta amerikanska fotbolls match ikvall! Matchen har varit uppmarksammad hela dagen, alla killar som ar med i laget har pa sig sina lagtrojor, aven de som ar skadade (de ar ganska manga), lappar satts upp pa alla skap, "Go BobCat! Crush those Bulldogs!"
Redan i den forsta attacken som gjordes blev en kille skadat. Det ar egentligen ingen rolig sport att se pa, de tacklas sen blaser domarn i visselpipan och sen gor det om det igen..
Matchen avslutades dock i fortid eftersom att det kom askmoln och blixtvader precis over staden, inte ritkigt over oss men alldeles for nara for att manniskor skulle springa runt pa en oppen plan. Himlen va alldeles svart och det mullrade en hel del! Coolt :)

Jag, Sven-Ole, Anna och Emeley gick da vidare till en familjefest dar Emeleys foraldrar holl hus, det va lite mysigt MEN....
...jag maste erkanna en sak, jag har forlorat.. Jag lovade familjen dar hemma att jag skulle gora som Pelle, inte dricka lask men idag hande det.. Jag tog en coca cola och drack upp den! ...forlat, Grattis Pelle till vinsten!
...Forlust efter tva veckor.

Gick sedan vidare till Emeleys hus och vet ni vad! Det var rent! Man kunde andas frisk luft dar inne! Det lag inte massa saker overallt utan det va rent och luftigt och STORT!
Jag lovar mamma att jag ska forsoka halla det rent nar jag kommer hem, det ar faktiskt mycket battre :)

I morgon ska jag traffa Sven-Ole pa dagen och pa kvallen ska jag ga pa Mollys fodelsedagsmiddag, jatte mysigt och roligt!
Vi har nu en tredagars helg eftersom att det ar nagon sorts helgdag pa mandag.. Man ska tydligen ga pa picknick da?

Kramar pa er alla sojtnosar :)

Underbart nar ni komenterar, bra att kolla om jag svarar pa komentarerna pa samma sida, det brukar namligen hande att jag svarar pa era komentarer. Det kanske ni redan markt i for sig, men man vet aldrig!

Kommentarer
Postat av: pappa

Det verkar vara mycket som händer därborta. Slite marknad har ni dock inte. Otur, hehe. Mamma och jag

skall besöka detta fantastic adventure. Det är nästan som julafton. Skämt åsido. Det känns lite höst i luften och igår blåste det hårt. Det har regnat jättemycket. Jag är lite avundsjuk på allt du får vara med om, du skriver så fint.

Pictures?

Kram

daddy

2008-08-30 @ 07:47:13
Postat av: morfar

slite marknad i dag,där stina en gång gick vilse

2008-08-30 @ 11:47:35
Postat av: Mamma

Alice i underlandet?? Jag trodde det skulle vara beauty and the beast... Du verkar nästan mer busy än hemma. Superkul med tennisen. Läsken på fest är ok, det viktiga är att den inte kommer in i vardagen.Pappa och jag har varit på marknad i Slite, pappa handlade som vanligt brännvinskort. Det var trevligt. Ha det bra och jag tänker på dig ofta. Kram

2008-08-30 @ 16:00:41
Postat av: Stina

Hej pappsi mammsi och morfi :)

aah! Slite marknad, kul att jag precis har pratat om den! Jag va namligen pa en valdigt liten marknad som ar varje lordag. De har farska gronsaker och frukter i mangder sa det va lite mysigt att kolla in! Vi har var egen bonde som odlar till oss sa vi far varska gronsaker varje vecka :)



Mamma, det ar forst en skolteater, bara teater. Da ar det Alica i Underlandet, sen at det Beauty and the Beast i var :)



Hm, det dar med bilder funkar inte :S Jag kan inte fa in bilderna pa min blogg, det verkar som att jag bara kan gora det fran Toms konto och jag har ingen aning om vad han har for losenord.. Lite trakigt faktsikt!



KRAMAR!

2008-08-30 @ 17:41:58
Postat av: Kalle

Jättekul med bloggen, spännande att läsa hur det går.

Hoppas du mår bra.



Kram Kalle

2008-08-31 @ 16:04:32
Postat av: faster eva

Hej stina! Underbart att läsa allt du är med om! Den här blaskan ska jag följa hela året!! Vi önskar dig all lycka till på ditt äventyr in the states! Var rädd om dig och ha så kul! Hoppas du träffar Alle i Chicago!! Puss och kram från oss i Malmö

2008-08-31 @ 20:12:14
Postat av: Farmor

Stina min härliga sondotter1 Varenda dag följer vi Dig på dina äventyr, kul att FASTER EVA kom rätt i bloggen, Stor kram att få höra Din röst.

2008-08-31 @ 20:47:16
Postat av: bella

Stina ta inte läxorna i USA på för stort allvar, egentligen spelar det ju inte så stor roll vad du får för betyg där. Eller hur?



Se till att vara med på alla möjliga grejer istället.

2008-09-02 @ 21:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0