Columbus

Ja, har sitter jag nu i Columbus. Det ar en fin stad, men jag bor dock inte i staden! Jag bor i en egen liten stad vid namn Grandview Hts. Columbus ar byggt runt Grandview.
Igar var jag ute och at middag med Tom's familj, de va valdigt trevliga! Jag har lite svart att hanga med i samtalen bara, det ar svarare an jag trodde! De anvander sa mycket konstiga ord, och ni vet familje snack. man hoppar fran det ena amnet till det andra pa nolltid, sa man maste verkligen sitta med pa helspann!
Sen akte vi ivag till en stor affar dar vi kopte ett nytt ljus ror till toaletten, och jag markte aven att beth har en stor fettish for vagg farger! Hon berattade att bade koket och vardagsrummet lar bli om malade under min tid har! Vi far se :)

Jag ska inte ljuga, jag har lite hemlangtan, men det ar for att jag inte har nagot att gora. Nar skolan borjar kommer tiden att rulla pa mycket snabbare, da har jag inte morgonen att tanka pa att jag langtar hem och hur lang tid 10 manader ar.

Om en halv timme ska jag traffa en annan utbytes student fran tyskland hennes namn ar Anna, kul! Det ska faktiskt bli roligt, vi far se om vi gar pa stan eller natt. Klockan tolv ska jag traffa Tom for att ga pa ett mote om skolan.

Igar morse spelade jag tennis med Tomoko (En japanska som bor har i tva veckor) Tennis banorna ar fina, de ligger bara nagra hundra meter ifran mitt hem sa de ligger valdigt bra! Skont att jag tog med mig mitt egna raket, de rak som Tomoko fick lana av Jim var helt bojt!

Kul nar ni komenterar! :)

Kramar pa er!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj vilka upplevelser Du är med om, Stina, hemlängtan ska alltid finnas, men kära nån, det Du upplever nu är ju en dröm för många.Din värdfamilj verkar jättemysiga, hoppas allt väl, följer Dig varje stund.Var rädd om Dig. KRAMAR

2008-08-21 @ 18:31:22
Postat av: Mamma Ninna

Äsch du lär dig snart att snappa språket,jättekul att du skall träffa en annan utbytesstudent då kan ni utforska stan tillsammans. Bra att du tog med ditt tennisracket. Kanske synd med gitarren. Love Mams

2008-08-21 @ 21:06:45
Postat av: Alle

Hej Kusinen... 10 månader i USA går fort och kommer bli jätte roligt... det är så länge jag varit i Chicago nu;).. Hoppas nu att du får en kanon tid och att vi ses november

2008-08-22 @ 09:37:02
Postat av: Stina i allra hogsta person

Hej allesammans :)



Ja, tyskan ar verkligen jatte snall, riktigt roligt att jag har traffat henne, traffade aven lite tennis tjejer igar som lovade att visa mig runt lite!

Om 45 minuter ska jag ha min forsta tennis lektion, med den dutkiga gruppen, vi far se om jag platsar dar eller inte :) Jag tankte skriva ett inlagg efter traningen sa far ni hora hur det gick!

Tack Alle, ser verkligen frameomt att traffa dig!

2008-08-22 @ 14:18:17
Postat av: Linn

hey fina-stina! Saknar dig otroligt mycket! känns skönt att man iaf kan läsa om vad du har för dig! Kul att få en kommentar av dig också! Jag fattade först häromkvällen hur länge du kommer vara borta.. Men när du kommer hem så skall jag inte släppa dig! Du måste skriva om du träffar någon snygging! De fattar ju ändå inte svenska så du lär ju inte skämmas för nåt! Jag måste ju få veta lite mera! Åh, längtar tills du börjar skolan och får vara med om ett sånt där "filmliv"! Älskar dig tjejen glöm inte det! Kram Din svenska storasyster!

2008-08-22 @ 21:39:04
URL: http://Linnen.bloggspace.se
Postat av: Annika

Men du kommer lära dig att snappa upp språket snart, jag antar att det är många ord som vi inte lär oss i skolan, och det är tufft i början men dom förstår nog om du frågar vad saker betyder, gör det! fråga om du inte hänger med, Och snart så kommer du inte ens behöva tänka när du pratar, det kommer gå så snabbt jag lovar!

2008-08-23 @ 20:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0