Forsta dagen

Forsta dagen har varit handelserik, jag har varit pa en farm och sett massa djur. Farmen var byggs som en gard skulle sett ut pa 1800 talet. Jag var dar med Tomoko (en japansk besokare hos familjen Stafa som jag bor hos), min granne Jim och hans son James.
Stallet var stort, jag fick visa konster da jag va den enda som kunde ta tre steg med styltor (Tack morfar for att du byggde ett par da jag va liten), jag sag grisar storre an en manniska, hastar, kor, hons.. Ah, det mesta som ska finnas pa en gard helt enkelt. Dessutom fick jag se ett gammalt rokeri dar de rokte salt skinka,det skulle pappa sett. Jag beratta for dem att han roker fisk, de va maktigt imponerade! Jim gillade att prata (skont), eller han var valdigt duktig pa att visa mig och Tomoko saker, han beratta om Ohio och Columbus. Det verkade som att han kunde allt :)

Jag at aven pa min forsta amerikanske krog, jag ar fortfarande lite sjuk sa jag at inte sa mycket. Jag lovar, det fanns bara massa fet mat. Jag visste inte riktigt vad jag skulle gora helt arligt.. Det ar ju inte direkt sa att salladerna ar direkt icke feta, de ar fulla med bacon och liknande, Beth haller pa att laga mat just nu sa jag hoppas att det ska bli nagot nyttigare mat. Jim sa att hon var en av de nyttigare i sin matlagning.
Jag har traffat Zyg for forsta gangen idag, han ar gullig. Han pratade snabbt sa jag forstod inte allting han sa men han blev ialla fall glad for de presenter som jag gav honom. Zyg ar min "lillebror"..
Han vill lara sig att spela tennis, bade han och James. Sa jag lar val fa lara dem lite.
Jag langtar tills alla aktiviteter har dragit igang, da ar det lattare att prata om saker, nu har vi inte allt for mycket gemensamt jag och familjen, men hoppas pa att det ska bli battre. De anvander mycket ord som jag inte alls forstar, hoppas pa att jag snabbt ska kunna snappa upp dem!

Det ar galet varmt har, jag gar omkring och svettas som en dare, men det ar ganska skont anda, som att komma tillbaka till sommaren :) Ok, det ar typ bara 30 grader, men anda!
Jag har ju lovat familjen dar hemma att inte dricka lask, och det ska jag halla.. Men vattnet smakar klor och flour sa det ar inte direkt gott.. Men jag lar val vanja mig!

De har en underbart sot katt som heter Barkley, han ar nagonstans runt 1 ar, i morse vacktes jag av han han slickade mig pa handen, han ar lite nervos men nar man val borjar klappa honom kan han ligga hur lange som helst!
Jim har en hund, det kandes skont. Jag ar ju en riktigt hundmanniska sa det va skont att fa klappa en :)

Snart ska jag ga pa mote, jag vet inte ritkigt vad det handlar om.. Hann inte riktigt uppfatta det, men vi far se :)

Snart ar min forsta dag over, de flesta av er sover redan.. Klockan ar nu kvart over 12 hemma i Sverige, har ar den bara kvart over 6 och jag kanner mig redan lite somnig..
Det har varit en bra dag, ganska konstigt att plotsligt befinna sig i ett annat land och forsoka ta in all information som man kan fa, kommer nog att ga lattare snart!

Forsoker fa in lite bilder har pa datan men det verkar inte fungera.. Vet nagon om jag maste ha installations CD:n?
Hehe, jag borjar redan blanda ihop engelska och svenska ord..

Kramar pa er alla!




Tavlan ar gjord av har!

Kommentarer
Postat av: razz

Vad skönt att höra att du är framme stina!

se nu till att få med dig grannarna (även din familj) på en skön musikal!

razz

2008-08-20 @ 09:01:24
Postat av: Pingan

Hej min älskling.............



Underbart att du kommit fram helskinnad. Jag förstår att du saknade ipoden på flyget, det är rätt långt att sitta i en trång flygfåtölj :-))

Du vänjer dig vid maten, och det är inte fettet som är farligast att äta, det är sockret och vitt bröd :-)) Undvik allt godis och söta flingor så kan du gott äta av maten.

Om du har SKYPE installerat så hittar d mig under piingan... (det ska vara två av bokstaven i :-))



Många kramar och pussar så länge och ett vov från Wilma..

Pingan

2008-08-20 @ 19:10:23
Postat av: Bertil

Härligt Stina att du är framme



Här är allt väl med oss



MVH

Bella



2008-08-20 @ 21:05:37
Postat av: Annika

jag läser allt, du är stark! det är jobbigt i början men du kommer klara dig:)Känner igen det där med maten, när jag var där var jag säker på att jag skulle få hjärtattack efter allt friterat och ljust bröd. Och alla produkter verkar ha 10 gånger mer socker i sig en den svenska versionen!

Och folk äter chips som vi äter potatis. Men det är ju billigt för dig att bo där nu så köp flaskvatten så du har om det kranvattnet är äckligt. Tänker på dig:)

Kram Annika

2008-08-23 @ 20:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0