Nyheter.

Idag har jag varit i skolan. Det var en ganska regnig dag sa det va perfekt att sitta i skolan. Jag hade egentligen den forsta riktiga skoldagen idag, sa idag fick jag kanna pa hur det hela faktiskt ar. Egentligen ar det ju inte sa svart, jag maste bara lara mig spraket, sen tror jag att jag ska kunna hanga med battre!
Har ska ni fa se alla laxor jag har (Observera, efter tva dagar!):

Lasa nagra sidor i en Biologi bok, 6 frage quiz, memorisera sex ord efter Carl von Linne nagonting (forstod inte allt.. men lugn, jag har det i boken)
Pa fredag ska en engelska inlamning lamnas in, vi ska skriva nagra sidor om varfor det ar viktigt for manniskor att vara kanda. Eller vi ska ha med en fragestallning och ha ett svar och forsoka skriva pa varat eget satt..
Jag ska rakna en del tal i matteboken tills i morgon.

Och tank er allt det har pa ENGELSKA! Jag kanner mig lite vimmelkantig, det ar svart med spraket, eller jag forstar mer nu an i borjan men samtidigt sa ar det svart for att jag kanner inte till allt kodsprak, formler och crap.. But I am on my way!

Ingen tennis idag eftersom att tennisplanerna ar alldeles for blota. Jag ska val anvanda den tiden till att plugga.
Konstigt att amerikanska ungdomar overlever, den mesta tiden gar ju at till skolan! Forst 6-7 lektioner per dag, med 3 minuters mellanrum, sen 50 minuters lunch rast, plus massa laxor! Helt galet...

Fick igang min ipod igar, har kopt nya horlurar! konstigt att lyssna pa musik som man brukade lyssna pa i Sverige, som att for en kort stund kanna sig som hemma men anda inte, det gor mig lite illamaende, ska nog inte lyssna allt for mycket.

Har fragat om jag far va med i den andra koren, de finns tva platser kvar men de ar egentligen till for tva killar, han skulle ge mig besked om jag far gora en audition eller inte, hoppas pa det :) Da slipper jag spanskan, aven fast min spanska larare tycker att jag ar duktig. Men jag far konserter istallet for laxor.. Det ar battre :)

Min Biologi larare ar stort skon, undrar om alla biologi larare ar det.. Kjell ar ju en praktexemplar (min svenska larare) och den har ar ocksa stort skon :)
Vet ni om att vi har levande ormar i klassrummet!!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Mamma Ninna

heja Stina!

Du är ett riktigt praktexemplar själv.

Hoppas du kommer med i den "riktiga" kören. Får du bara göra en audition kan ingen stoppa dig...

miss you...

mamma

2008-08-27 @ 22:23:55
Postat av: mutti

åh stinsen. creepy med riktiga ormar i klassrummet. passa dig så du inte blir biten.

jag saknar dig sötnos.

2008-08-27 @ 22:45:27
Postat av: Emmy

Hej Stina! Kul att du bloggar om hur du har det over there =) Kul att det går bra med tennisen! =) Blä för riktiga ormar! Jag hade inte kunnat vara i det klassrummet! Lycka till med allt!

Kram

2008-08-27 @ 23:07:28
URL: http://parvusangelus.blogg.se/
Postat av: Farmor

kul att följa Dina små och lite större problem, men Stina Nordberg klarar av det mesta. Det farmor absolut inte skulle klara av är ormar även om dem är i bur Kram

2008-08-28 @ 12:43:38
Postat av: pappa och chris

Har du nycklarna till kiosken, värsta kön. skämt...

En jättevacker dag i Ireviken. Inte så många gäster

men jag har saltat lax tll rökning imorgon.

we love you

daddy

2008-08-28 @ 17:30:24
Postat av: NILS

Där fick du till det med skämtet pappa!

2008-08-28 @ 22:08:48
Postat av: morfar

kul att läsa din blogg. hälsningar från oss i tofta. vi plockar massor med hallon varje dag. kramar morf. o birg.

2008-08-29 @ 09:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0