Usa, here I come.

Idag har jag suttit med vänner, många av de allra närmsta vännerna var här. Vi åt tårta, kakor och kärleksmums som mamma hade bakade igår och snyggt gömt undan nere på tvättbordet i källarn.
Ja, nu kanske det finns folk som undrar varför denna lilla tillställning har skett. Jag fyller ju inte 18 förs än om 1 och en halv månad, nej jag ska till USA imorgon bitti. Jag ska resa med flyg från Gotland till Arlanda, vidare från Arlanda till Atlanta där jag har 1 och en halv timme på mig att gå igenom en passkontroll (hoppas på att det inte ska ta för lång tid och att de inte ska misstänka mig för att vara terrorist eller liknande) efter det tar jag sista flyget till Ohio och staden Columbus, my new city.

Columbus verkar inte så lik min nuvarande stad, Visby är en lite medeltidsstad medans Columbus är stort som Göteborg och innehåller höghus! Aah, det finns många som skulle tycka att det låter fånigt det jag säger, men jag tror att jag kommer känna mig ganska liten i den nya stora staden.
Jag ska bo i en liten förort till Columbus innehållande 7000 invånare, 2 minuters gångväg till skolan, 10 minuter till närmsta kaffe shop och precis utanför dörrn ligger ett biblotek. Jag måste säga att jag tycker att det låter mycket mysigt, jag ser faktiskt framemot att resa. Jag har väntat nu i flera dagar, räknat ner och varit nervös. Men, man ska väl vara nervös? Det är ju inte direkt varje dag man reser hemifrån i 10 månader.

Men samtidigt är inte 10 månader någon tid, när jag har levt i 70 år kommer jag tänka tillbaka och säga, Guuud va tiden gick fort, just det ja, året i USA, det kändes så långt men var bara en 1/70 del av mitt liv.. Hm, det kan vi fundera på om jag kommer tänka i för sig, men det är som sagt inte så lång tid. Om ett år kommer jag ha tusen nya saker i mitt bagage.

Min familj verkar jätte mysig, ser verkligen framemot att lära känna dem, Thomas, Beth and Zygfrid.

Pappa och jag var på järnaffären i Slite igår. Vi var lite patriotiska och köpte mig en svenskflagga, kan vara bra så att jag inte glömmer det här landet.

Skriver snart igen, DÅ ÄR JAG NYINFLYTTAD I USA!

Kramar/ Stina

Ja, som sagt kommer det här vara min blogg som följer mitt amerikanska liv.
Jag är inte alltid en trogen skrivare, det kan ta ett tag emellan gångerna då jag skriver, hoppas att kunna hålla igång det så att ni inte blir oroliga....

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart var julius?

2008-08-18 @ 02:45:17
Postat av: Linnea

Lycka till Stini! :D :D

2008-08-18 @ 20:53:02
URL: http://cookiesparkle.devote.se
Postat av: mikon

hej din bajskorv. är du framme nu? jag åker från nyc imorgonbitti, läbbbbbbigt. vi får se till att byta nummer så vi kan ringa :)

2008-08-19 @ 03:21:32
URL: http://mbg.blogg.se/
Postat av: Dennis

Du luktar KUKEN!

2008-08-21 @ 16:29:50
Postat av: morfar

hej stina skriv mera

2008-08-22 @ 11:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0