Forsta dagarna

Jag har nu haft tva dagars bilresa, bara 5 dagar kvar sammanlagt med massa pauser emellan! Det kan jag latt klara av :) Det har faktiskt redan varit valdigt roligt samtidigt sa hade jag alldeles ratt, det har varit tystnad under bilfarden, men tack Gud for DVD spelaren som jag lanade av Maggie. Jag och Zyg har sett runt 3-4 filmer bara idag!
Igar sag jag musikalfilmen, Hair Spray, underbar! :)

Igar natt bodde vi staden Springfield dar presidenten Abraham Lincoln var bosatt, vi sag hans grav, hans hus och manga statyer! Det var valdigt intressent. Det ar inte alla som har bott i samma stad som en viss Mr. Lincoln. 
Det har varit helt galet kallt idag, ca 15 minus grader i Celcius! Jag ljuger inte da jag sager att det gjorde ont att le for att det var sa kallt. Mina hander sag ut som russin eftersom att jag glomde vantarna forsta gangen jag gick ut ur den varma bilen, jag sager bara tack for forsvaret hudsalva som jag hittade i min vaska! 

Sa var resa var fran Ohio, genom Indiana vidare till Illinois forsta dagen och idag sa korde vi over Mississippi river for att komma till Missouri och nu har vi kommit till Kansas. har sitter jag pa ett Hotell i byn/staden Maryville.
Vi akte aven igenom Mark Twains hemstad Hannibal. Det var ett otroligt litet samhalle som var alldeles fullt med Mark Twain affarer, Mark Twain museeum i alla olika slag och vi at aven pa Mark Twains family restaurant. ibland kan det bli lite for mycket alltsa.. Men kul att se byn eftersom att jag vi precis laser om det hela i min engelska klass.

Kanns valdigt haftigt att jag har sett sjalva Mississppi floden, kanns som att det ar nagot man ska ha gjort som "turist" i USA. Dessutom har jag raknat lite, just nu har jag varit i staterna: Ohio (sjalvklart), New york, Pennsylvania, West Virginia, Indiana, Illinois, Missouri och Kansas. Det ar 8 stater under 4 manaders tid! Det kanns faktiskt riktigt bra. Nar den har resan ar over kommer jag aven att ha varit i Colorado och Arizona. Gud vad jag far vara med om mycket, det ar faktiskt otroligt!

Nu ar det snart jul. Hoppas ni far det underbart!

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Hej Stina!Der är helt otroligt vad Du få vara med om. Det tar säkerligen tid att smälta alla intryck.Farmor och Farfar önskar Dig en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

2008-12-22 @ 08:56:11
Postat av: morfar

milda makter så mycket du får se! hur kan du komma ihåg allting? vi önskar fortsatt trevlig resa och god jul. kramar

2008-12-22 @ 16:59:27
Postat av: Mamma

God Jul till dig och din amerikanska familj. Vi hörs på Skypen. Kramar i massor.

2008-12-23 @ 10:29:05
Postat av: Helena och Dante

Hej Stina,vi fick ett RIKTIGT brev från Dig igår!Underbart!! Tack snälla! Vi blev så glada och rörda!

Det låter som att resan har börjat riktigt bra! Du kommer komma hem som en amerikansk historia-expert.:)

Ja,tur för Dig att det finns DVD... Stora bamsiga julekramar till Dig från oss! Helena o Dante

2008-12-24 @ 10:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0