Julen och lite till

Jag ska nu forsatta beratta om min resa. Jag har inte tillgang till internet sa ofta sa jag far passa pa att skriva da vi sitter pa hotell med gratis internet!

Vi akte igenom Nebraska (en till stat) for att seda komma till Colorado. Innan dess akte vi aven till USAs mitt punkt och jag klattrade upp pa sjalvaste monomentet for att verkligen ha varit i USAs mittpunkt! Jag har bilder pa detta men de laggs upp da jag tagit mig hem till Ohio.
Ialla fall sa kom vi fram till staden Denver i Colorado. Heidi som ar Beths syster motte oss med en stor kram. Heidi ar 8 ar yngre an Beth och hon ar valdigt olik Beth pa manga satt! Jag gillade verkligen heidi, riktigt trevlig och snabb i munnen.
Hennes man George var Sheriff sa han var tyvarr tvungen att jobba pa bade julafton och juldagen.
De hade precis blivit nya agare for en boxer, hennes namn var Gracie och hon var alldeles underbar. Gracie var ca 8 ar och de hamtade henne fran ett Dog Rescue Center. de hade aven tva hundar till och en katt. Ja, ni forstar kanske att jag var i himlen. Jag har ju inte min egna fina vovve sa nu satt jag med tre gosiga hundar som alla ville sitta i knat pa mig. 
Jag sov i Sydneys rum (sydney ar George och Heidis dotter, de har aven en son vid namn Lukas) pa en sorts militar sang som vad 70 cm bred, jag kunde inte rora mig, det var liksom bara ett tyg som man sov pa och jag trodde att min rygg skulle ga av.
Gracie var underbar men hon hade mycket gaser. Forsta natten forsokte Gracie att sova i min sang, det var svart eftersom att jag redan fran borjan inte kunde rora mig och att ha en stor boxer pa benen gjorde det ju inte lattare.
Gracie forstod att det inte fungerade (klok hund) och bestamde sig for att lagga sig precis bredvid min sang och pa nagot vis fick hon in sin rumpa under min sang (precis dar mitt huvud var placerat) och hennes gaser tog inte slut, det luktade helt galet ackligt! Jag forsokte gomma mitt huvud i sovsacken men det gick liksom igenom. Efter ett tag gick hon ut ur rummet, tack.

Denver var vackert, Staden hade liksom en vacker vagg utav en bergkjedja. Det var otroligt vackert!

Vi sag pa en jazz konsert och basisten var otrolig, gjorde mig bara annu mer sugen pa att lara mig spela bas!

Julafton: 
Det har var den forsta julafton nagonsin som jag akt rullskridskor. Jag har sett en film for nagot ar sedan som handlade om nagra ungdomar som dansar med rullskridskor pa, precis det som var mening i den hallen som vi nu befann oss i, Lycka till Stina att dansa med inlines, nej det fick bli att aka runt runt runt i cirklar istallet. Hallen for rullskridskor var stor med discolampor och hogmusik. En rolig grej att gora pa julafton. Jag at aven kina mat denna julafton. 
Pa kvallen lagade jag farmors beromda kottbullar! Tyvarr sa ar jag ju inte en expert som alskade farmor men de blev helt okej om man raknar bort den ljusrosa fargen langst in......
Jag drack julmust och at juleskum sa det kandes faktiskt som att det var jul pa riktigt.

Juldagen: 
Ja, bade julafton och juldagen var nervosa dagar for mig. Jag trodde att jag skulle ha sadan fruktansvard hemlangtan men det var faktiskt battre an vad jag trodde att det skulle bli. Men da jag pratade med alla fina manniskor dar hemma per telefon som vid den tidpunkten precis skulle skrapa lotter kandes det lite tungt. Juldagen har liksom en sa stark betydelse och nu var det mest upp klockan 7 pa morgonen, oppna paketen pa en halv timme och sedan var det liksom over.. Det var mest en dag att ta det lugnt och "leka" med de saker man fatt. Men som en 18 aring sa fick man ju inte sa mycket att leka med.. 
Som ni vet sa berattade jag om att Beth och Tom forsokte att fa mig att anvanda andra klader an svart. Jag onskade mig skidunderstall, ja men visst fick jag det! Skidunderstall med fargerna gris rosa och motiv som skulle forestalla blommor men sag mest ut som matflackar i olika farger.. 
Jaja, glad att jag kan gomma dessa understall med skidjacka och overallbyxor. 

Pa tal om skidklader! Idag sa var det dags att forsatta  var resa mot Arizona. Vi gick in till en outlet och jag hittade en snowboard affar. Dar inne hittade jag coola byxor och en cool jacka! De var svarta med bla, lila, och vitt motiv pa! coolt :) Nu kommer jag se fett professionell ut, till en borjan... Den synen kommer snabbt forandras da jag kommer rulla ner for backen eftersom att jag inte har en aning om hur man star pa en snowboard brada :P 

Vi akte bil i ett flertal timmar och sedan stannade vi upp i staden Santa Fe! Det var en liten och otroligt vacker stad. Husen var liksom en blandning mellan grekiska hus och Bakfickans stil. Det var jatte olikt fran Visby men anda paminde Santa Fe om Visby. Jag gillade verkligen Santa Fe aven fast jag bara fick mojligheten att se staden i morker och under ett fatal timmar. 

Nu sitter jag pa ett hotell i New Mexico (annu en stat) och ska snart sova for imorgon maste jag vara pigg da jag ska se Grand Canyon!!  

God Natt alla fina!


Jul:



Santa Fe:

 


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej mamma och pappa bodde i två omgångar i Santa Fe 1977 med våra amerikanska vänner och Birgitta Bjerke. Vi besökte också Grand Canyon och jag mådde illa när vi flög. Väldigt roligt att läsa din blogg.

2008-12-27 @ 10:05:42
Postat av: Farmor o Farfar

Vilka upplevelser! Du skriver så levande att man nästan är själv med på resan. Jättekul att Du lagade köttbullar tii julfirandet. Saknar Dig, särskilt julafton, men Du har med Dig många härliga uppleveser från den här julen med Dig hem. BAMSEKRAMAR!

2008-12-27 @ 16:16:19
Postat av: Stina

Ja, visst var Santa fe fint pappa? :) Jag tyckte verkligen om den staden!



Tack farmor :) Ja, ni ar med mig i tankarna ialla fall!

Ja, jag hade garna varit dar ocksa.. Men du har sa ratt sa, jag far manga upplevelser, men nasta ar a ska jag vara hemma over julen!

MASSOR med kramar!!

2008-12-30 @ 00:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0