Korer

Jag sag en konsert i fredags kvall, det var otroligt! OTROLIGT!
Det var tre korer som var delaktiga i denna 2 och en halv timmes langa konsert. Korerna var stora, jatte stora och de gjorde rorelser till de julsanger som de sjong. Det var valdigt bra, jag satt och grat flera ganger da klassisker som O helga natt, Go tell it on the mountain, Silent Night m.m sjongs. Det var valdigt vackert och jag uppskattade det mycket!
Grat aven av ett flojt solo som var ackompanjerat av ett piano. Mycket vackert.
En av korerna bestod av valdigt unga manniskor som gar i college och jadrans va duktiga de var! - Maktigt imponerad.

I morse i kyrkan sa tankte jag att vi skulle aka hem efter massan men mina foraldrar och Zyg skulle pa varsitt mote sa jag blev plotsligt sjalv. Beth och Tom introducerade mig for en man vid namn Bruce. Detta emot min vilja eftersom att jag helst ville sitta i ett horn anonym och lasa ur tidnings hogen som sag sa inbjudande ut.
Bruce kom fram till mig och han berattade att nere i Peru finns det barn som bor i ett industri omrade (ungefar som det jag beratta om att jag akt igenom fran Pennsylvania) och deras lungor ar alldeles svarta. En man som ager detta industri omrade skulle kunna stada upp allt pa nolltid men det vill han inte gora eftersom att han kommer da fa mindre pengar under en kort tid. By the way, mannen ager ett hus precis utanfor New York, han har 39 badrum i det huset. De som bor i huset ar han och hans familj. Ibland ar verkligen varlden orattvis..
Bruce bjod in mig att lyssna pa kyrkkoren som skulle sjunga pa massan, detta ar den kor som jag skulle vara med i men som inte riktigt blev av. Nu har jag inget val langre.. Jag fick typ fem stycken som jag ska lara mig (for att komma ifatt vart de ar nu) och sedan ar jag medlem i koren. Jaja, kul :)

Hoppas ni alla mar bra! <3


Kommentarer
Postat av: farmor

Oj, min älskade Stina, vilka underbara upplevelser Du är med om inom musiken, detta är ju Ditt gebit. Ledsen att jag missade Ditt telefonsamtal, vill så gärna höra Din röst. Massvis med kramar.

2008-12-07 @ 20:17:53
Postat av: Stina

Farmor, vi far horas snart! Jag vill garna prata med dig! Kanske att det blir nasta helg! Det var lange sedan vi hade ett samtal! Kramar i mangder!

2008-12-08 @ 02:35:45
Postat av: bella

Var inte med i kören om du inte känner för det

2008-12-08 @ 19:31:02
Postat av: Anonym

Nja. Det ar mer att jag maste nog ta varje chans jag kan att sjunga! :) Jag uppskattar det faktiskt mer an kanner att det ar jobbigt! Men tack for att du bryr dig ialla fall Bellan :)

2008-12-10 @ 02:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0