Manus

Idag hade vi forsta motet infor musikalen. Vi fick manuset idag och det kandes sa bra! Jag kanner mig sa glad over att antligen fa borja bearbeta det manus som jag langtat efter sa lange. Helst ska alla repliker vara memoriserade tills skolan borjan igen i januari. Det ar 19 dagar tills dess! Hjalp! Herre Gud, det ar en hel del farre dagar an vad jag hade pa mig da jag spelade Mary fast da hade jag ifor fem ganger sa mycket :)
Jag ser faktiskt fram emot att fa lasa manus!

Mamman (pinsamnt att jag inte kommer ihag hennes namn) som fixar med kostymer kom fram till mig och sa att vi ska gora Mrs. Potts svensk. I den amerikanska versionen (och aven den svenska fast utan dialekt) ar Mrs. Potts ursprunglingen ifran England. Men inte nu inte, nu ar hon svensk. Sa min kostym ska vara baserad pa en svensk folkdrakt! Kul!
Min vanstra arm ska sitta fast i luften forestallandes sjalva thekanne roret!

Jag drack kaffe runt klockan fem idag och jag kan verkligen inte sova.. Jag ar klarvaken.. Hoppas pa att snart borja kanna mig trott!

Jag kopte en troja idag!
Jag visade upp den for mina vardforaldrar och da sa Tom: Ja, den ar ju inte svart ialla fall...
Da har tydligen mina vard foraldrar suttit och tank pa att jag har sa morka klader. Shoot vad sur jag blev.. Jag sa ifor sig inget..
Bara for att inte jag matchar mina klader med en grisrosa t-shirt, beiga for korta byxor, brun-svart tjock troja, bla sjal och lila strumpor med stjarnor pa. Nej, da forsatter jag hellre med min stil. Jag kallar den stilren. 

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jag tycker du är fin i svart...

Va bra! då kan du varva att läsa manus med att lyssna på ljudboken som jag skickat när ni bilar ner till Arizona under julen.

Det känns tomt utan dig men vi här hemma får försöka stå ut...

puss

2008-12-18 @ 09:09:38
Postat av: Farmor

Håller med Mamma Ninna, Du är jätteläcker i mörka nyanser, alla Dina egna färger kommer fram. Jättekul att Du nu äntligen får börja med Din roll.I morgon ska jag hämta farfar, som har varit på en trygghetsplats i 9 dagar, farmor har vilat upp sig. Saknar Dig! Stor Kram!

2008-12-18 @ 09:50:18
Postat av: Stefan W

Heey. Kolla gärna in min nya blogg :)

2008-12-18 @ 09:54:41
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej Fina Stina,



Vi ses ju inte så himla ofta, men du kanske minns mig i alla fall? En gång i världen bodde vi grannar. Då när du satt i mitt knä och var den goaste, gladaste ungen i världen. Självständig redan då minsann. Brorsorna hängde mer hos mamma Ninna och ville inte så gärna dela med sig till oss andra.

Jag tycker det är jätteroligt att läsa din blogg och är grymt imponerad över hur mycket du kan, hur du tar för dig och hur mycket du ger av dig själv.

Sug i dig och njut, även om inte alla dagar är bäst och du säkerligen kommer att längta hem lite extra i jul (för de amerikanska jularna är verkligen lite... annorlunda) så är det här något du kommer ett bära med dig hela livet.

Du har hamnat i en helt annan kultur, men även om man kan tycka att amerikanarna är som de är, så vet de verkligen att bjuda in och bjuda på sig själva. Så se nu till att resten av din tid i USA fortsätter vara just det, en kul-tur.

Jag kommer att titta in igen och se till dig!

Och by the way, inte bara god jul till dig Stina utan också till brorsorna och föräldrarna så klart, som jag inte träffar så ofta. (Det är ju som bekant ett bra stycke mellan Lummelunda och Silverhättan ☺)



Stor kram!

2008-12-18 @ 18:40:40
Postat av: Frida (igen)

Glömde bara...



Blev så varm i hjärtat när jag läste att du varit ute och sjungit in pengar till barn med hjärtfel! De får inte alltid så stort utrymme, hjärtisarna.



Kram!

2008-12-18 @ 18:44:00
Postat av: mikis

haha stina, det ar samma sak har. jag ar emo for jag har svarta stuprorsjeans..orka bry sig liksom :)

vi borde ringas snart!

2008-12-18 @ 22:18:41
Postat av: Stina

Gud vad roligt att fa en kommentar av dig frida!



Och Mika, vi borde verkligen ringas :)

2008-12-19 @ 03:45:10
Postat av: Jacob

Black is fashion fall 08! You're right!



Puss på dig

2008-12-21 @ 20:26:08
URL: http://spacop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0