Pennsylvania, Gotlands russ, Stilla Natt

Nu har jag kommit tillbaka till skolan efter thanksgiving break. Det kandes som ett bra lov. Jag hade en trevlig thanksgiving och lovet avslutades uppe i Pennsylvania hos Beths morbror Ben. De var en stuga mitt i ingenstans och det var sa mysigt! Vi var sakert sammanlagt 10-15 slaktingar dar. Vi bodde over i 2 natter.

De var forberedelser for hjort jakt under denna helg eftersom att jakt sasongen borjade igar (mandag). Jag gick ut i skogen for att ta en promenad och for att fa andas lite frisk luft och da ser jag 5-6 hjortar mitt framfor mig, det var ju dem jag letade efter! Sa hittade jag dem pa direkten! De sprang ifor sig ivag sa jag sag inte allt for mycket av dem, men anda!
Men skogen blev snabbt mork och jag tycktes mig hora en varg (aven fast det nog bara var en hund) sa jag sprang hem!

En av manniskorna i stugan var Andrew. Han ar 23 ar gammal, dansare fran New York. Ganska flummig manniska men mycket trevlig! Jag ar tillaten att dricka alkohol da min vardfamilj ar med sa jag och Andrew hade en riktigt lang och pratig kvall med lite vin under lordags kvallen! 

Uncle Ben gav mig en present....... En hjort kake. Ja, jag vet inte riktigt vad jag skulle ha den till men jag gav den till Mr. Wieland och skrapade ihop lite extra credit inom biologi.
Uncle Ben var en kort och valdigt rolig liten man. Eller rolig ar val att ta i, han pratade om massa saker och la de torraste skamten hela tiden, de va sa torra sa de blev roliga! Hans energi nar han sa dem gjorde dem klockrena!
Jag visade Uncle Ben och Aunt Dorthy Gotland pa varldskartan och nar jag sa ordet Gotland sa hajjade Ben till. "Herre Gud, nar jag var yngre ungefar pa 60-talet sa tog min syster hand om hastar fran Gotland!"
Sa Bens syster har alltsa tagit hand om Gotlandsruss har i Amerikat!

Pa vagen hem korde vi igenom ett fabriks omrade, de luktade sa himla ackligt och det var fabriker overallt.
Det var Cementa x 15 !
Nar vi korde igenom det forstod jag verkligen vad som forstor den har varlden..

Min kameras minne tog slut ocksa! Va tusan, det blev nastan inga bilder med kameran efter som att mitt kort ar fullt. Jaja, maste val ga och kopa ett nytt. Jag hade ifor sig velat ha en battre kamera, den har kameran ar perfekt att ha i handvaskan men jag vill typ ha Ellens kamera eller en riktigt bra system kamera, sma kameror kan ju inte ta bilder utan blixt.. Men den som inga pengar har far helt enkelt noja sig med medelbra grejer..

Idag har jag lart min kor i skolan att sjunga Stilla Natt pa svenska! Det gick faktiskt helt ok! Vi ska finslipa pa det hela imorgon. Kul att fa hora sitt egna sprak sjungas aven fast de har en ganska stark amerikansk brytning ;)

Jag har inte skrivit pa ett tag pagrund av att jag inte riktigt funnit tid till det hela. Morfar fragade om jag har hemlangtan och jag ska inte ljuga; lite hemlangtan har jag allt, da jag visste att ni alla var pa julskyltningen satt jag i en bil i fyra timmar.
Det ar sa mycket som ar annorlunda och jag langtar val mest till att julen ska vara over om jag ska vara arlig. Som sagt min familj ar inte en familj som pratar sa jag ar lite radd for biltrippen ner till Arizona som ska goras under tre dagar da vi narmar oss julen. Vi sa inte ett ord till varandra pa hela resan tillbaka fran Pennsylvania (4timmar!!, sociala Stina far nervsamman brott under sa lang tid), det kanns som att jag har gett upp med att hitta saker att prata om...
Jaja, det var val en del av de daliga sakerna.

Men jag mar bra sa det behover ni inte oroa er for! :)

Kramar!
Stina



                                    Skogsmulle

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Vad är en hjort kake????

Lite trist med Bambi på väggen, men jag antar att jägaren morfar tycker att det är ser trevligt ut.

Vill du att jag skall skicka en ljudbok till dig? Det är mysigt att lyssna till och du kan lyssna på den under bilfärden. Vi saknar dig men är också avundsjuka på allt som du får vara med om.. //n

2008-12-03 @ 09:21:56
Postat av: Stina

N? Hm, detta ar en stor gata for jag kan verkligen inte forsta vem denna "N" kan vara... Pinsamnt..

du maste lasa kake med den svenska bokstaven i borjan!

Pa engelska ar det jaw! Super sidan att kolla upp ord ar www.tyda.se om du inte vet vad det ar :)

/Stins.

2008-12-04 @ 01:06:00
Postat av: Stina

Ja, en ljudbok kan ju vara bra under bilfarden.. Jag har min ipod, pavag till chicago lyssnade jag pa en hel musikal sa det finns ju lite att gora ialla fall..

2008-12-04 @ 01:07:48
Postat av: //n = mamma

fatta du ingenting va......kram

2008-12-04 @ 07:20:00
Postat av: Stina

Vanta lite :P Jag har i hela min liv kallat dig for Mamma, kanske att ett m... skulle vara battre :) Jag vet inte riktigt hur du far n till mamma men jag gillar dig en da!

2008-12-04 @ 15:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0