Audition

Jag gick in till korrummet dar fyra personer satt pa rad. Forst var det Hillary som ar min regissor for Alice i Underlandet, sedan min korledare Mr. Grega, tva dans koeografer och sedan pianisten som satt lite langre bort fran dem. Jag fragade om jag fick anvanda mig utav en stol eftersom att jag tranat in som ett slags nummer, jag spelade upp laten med kanslor istallet for bara sjunga som man sjalvklart ska gora men en viss Stina har vaxt och hoppades pa att aven hennes sinne for auditions har vaxt.
Jag satte mig ner pa min stol och borjade sjunga:

Anyone can whistle, thats what the say, easy
Anyone can whistle, any old day, easy
Its all so simple, relax, let go, let fly!
(Har reser jag mig upp for att forsatta laten staende)
So tell me someone, Why can't I?

I can dance a tango, I can read greek, easy
I can slay a dragon any old week, easy
What's hard is simple, what's narutall comes hard

Maybe you could show me
How to let go, lower my guard, learn to be free
Maybe if you whistle, whistle for me

Hela sista biten sjong jag medans jag tittade Mr. Grega rakt i ogonen. Jag missade lite text, improviserade ihop det lite men det verkade funka ratt bra ialla fall, Hillary grat och de sa att det inte hant forut. Aah, nu kanner jag mig mycket mer lattat, nu far vi se om det blir nagon roll. Vi far reda pa roll listan den 17 November, HOPPAS HOPPAS HOPPAS! 

Aj, det har var ju for nedrans kul :)

---------------------------

Alla gar nu runt i skolan och sager tyst for sig sjalva faktiskt pa svenska, om ni sager det hogt for er sjalva och lyssnar pa vad det egentligen later som att man sager sa kan ni kanske forsta hur glada de amerikanska ungdomarna blev da det fick en anledning till att fa prata lite svenska och saga fula ord pa samma gang :) Hihi, ibland maste man fa lara dem lite dumma saker helt enkelt!

Hoppas alla mar bra dar hemma!
Kramar!
Stina

Kommentarer
Postat av: Helena igen

Strålande Stina! Strålande!

Det måste ha gått vägen!

Nu är det bara barack som ska lyckas också.



2008-11-04 @ 23:27:50
Postat av: Mamma Ninna

Vad glad jag är att du känner dig nöjd, klart att du får en roll. Jag tycker att du är så duktig. Saknar dig mycket!!! Heja Obama, jättebra!!

2008-11-05 @ 07:30:46
Postat av: Sten Blomberg

Halloj!

Smart drag att göra något eget av audition och inte som alla andra! Hoppas verkligen du får en roll!



Kram

Stenne

2008-11-05 @ 08:21:13
URL: http://www.timelessmusic.se
Postat av: Stina

Ja, som sagt hoppas hoppas hoppas :) Men det ar battre att stalla in sig pa att inte fa en roll!



Tack!



Kramar!

2008-11-05 @ 13:29:47
Postat av: Kajsa

Jag känner igen mig!

Glad att jag inte är den enda som grinar varje gång du sjunger !

SAKNAR DIG! Puss

2008-11-05 @ 14:28:51
Postat av: Anonym

Jag känner igen mig!

Glad att jag inte är den enda som grinar varje gång du sjunger !

SAKNAR DIG! Puss

2008-11-05 @ 14:29:57
Postat av: Kajsa

haha som sagt! oteknisk :P

2008-11-05 @ 14:30:53
Postat av: marcust

Obama vann wihu! :)

Då är det fest överdär nu va?

Håller tummarna för dig!

2008-11-06 @ 21:48:48
Postat av: Stina

Ingen ferre, men ah.. Nastan :) Glada miner ialla fall!



Tack Kajsa! Jag gilla di anda, aven fast du ar oteknisk, det var en fin kommentar sa jag ser laser garna den kommentaren tva ganger!

2008-11-07 @ 04:45:58
Postat av: Mirre (Ninnas kompis)

Heja Stina! du regerar ju. Skitkul. Gamla visby ligger kvar i novembermörker. Ninna visar stolt alla vänner på jobbet hur bra det går för dig. va rädd om di. Mirre

2008-11-18 @ 10:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0