Halloween

OJ OJ OJ, har sa mycket att skriva om nu ju.. Jag far nog korta ner det hela lite:)

Okej, halloween i USA ar en otroligt stor grej! Riktigt roligt! Det startade redan forra helgen da jag och familjen Shannon och Sven-Ole akte ivag till ett stalle dar man kan kopa pumpor, och klappa kameler, aka holass, mata getter, ah ett trevligt stalle!

Sedan var det i forrgar kvall da vi satte pa oss vara klader och gick runt pa godis jakt och vi behovde inte leta lange, man gick till varje hus och sa: Trick or Treat och man fick mangder av godis! Jag tror aldrig jag agt sa mycket godis i hela mitt liv!

Sedan akte jag vidare pa en sleepover med nagra tjej kompisar. Jag bestamde mig att jag kunde somna i lejonkungen for jag kunde alla repliker utantill pa svenska :P Det var ialla fall otroligt trevligt och mysigt! pa morgonen fick vi en ordentlig amerikansk frukost bestaende av bacon, aggrora, bulle, pannkaka med sirap och vitloks brod..

Jag har aven sett musikalen In to the woods, det var en helt ok musikal. Jag tror att det hade varit lattare om engelskan va mitt forsta sprak for shit va svart det var att hanga med i allt! Jag forstod dock hela poangen! Det var val det viktigaste :)

Igar kvall sjong jag, det gick himla bra! Alla ungdomar reste sig upp efter och det var manga som kom fram till mig och sa att jag var duktig, det kandes riktigt roligt :)

Sedan var det halloween fest pa kvallen! Sa pa med kladerna igen och ha super kul tills 12 da det var dags att ga hem!

Aah, en otroligt handelserik helg, nu ska jag snart ivag pa ett YFU mote, som jag helt glomt bort.. Maste laga en svensk ratt, det var darfor jag behovde det magiska receptet 'farmors kottbullar'. Men familjen ar i kyrkan just nu.. Jag som behovde hjalp med oversattningen av varorna.. Och bar hjalp.. Crap..

Har sa mycket laxor att jag dor?! Nar ska jag har tid att gora dem? Ni ser sjalva? Det finns ingen tid!

Kramar!

 

Kommentarer
Postat av: johanna wilbrand

snyggare cowgirl får man allt bra leta efter!

Känns som om man väger at least 2 kilo mer efter denna halloween helg :) men det är det allt bra värt efter allt gott godis man proppat i sig...

2008-11-02 @ 21:49:43
Postat av: Stina

Haha, jag har gomt allt mitt godis i min garderob. Jag kan inte ata allt det pa en gang :P Far ta det lite efterahand, det lar vara lite kvar da jag aker hem ;) Hehe!

2008-11-03 @ 01:36:06
Postat av: Farmor

Stina hur hinner Du med allt, men Du måste ha jättekul, vad jag förstår och jobbigt. Spännande att höra hur Du lyckades med köttbullarna.

Kram

2008-11-03 @ 09:01:44
Postat av: mikis

fina fina stina :)

2008-11-04 @ 17:08:16
Postat av: Jesper "Albert" Lundberg

Hej stinifini!

Kul att läsa lite om hur du har det. Bra och innehållsrika inlägg. Tänkte bara kolla om Into the woods. har du sett en inspelning av den, eller vart och sett den på scen? det är typ en av mina favoritmusikaler! ;) ha det bäst! pusspusspuss!

2008-11-12 @ 14:43:37
Postat av: Anonym

Jag skriver har, kanske ar basta att skriva pa facebook ocksa, men men!



Det var i en kyrka har i Columbus, de var bada duktiga och amatorer som var med. Det var gratis och allting! Jag tyckte att den var helt ok, vissa av skadespelarna var inte allt for bra men manga av dem var riktigt duktiga!

2008-11-12 @ 21:35:17
Postat av: stina

Jag skriver har, kanske ar basta att skriva pa facebook ocksa, men men!



Det var i en kyrka har i Columbus, de var bada duktiga och amatorer som var med. Det var gratis och allting! Jag tyckte att den var helt ok, vissa av skadespelarna var inte allt for bra men manga av dem var riktigt duktiga!

2008-11-12 @ 21:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0