Nyheter

Nu ar det helg, sedan ar det tva skoldagar och sedan thanksgiving lov. Ja, det ar det forsta lovet sedan skolan startade i Augusti, ni svenskar har ju redan haft ett hostlov men sjalv har man slitit som en djur! Haha, nej, jag vill nastan hellre ha skola an lov! Pa nagot satt sa hander det sa mycket saker i skolan och man har alltid nagot att gora.

Jag hade overnattning hos Laura igar och vi sag pa Titanic och jag grat i floder, den var sa himla vackert! Jag kom att tanka pa hur mycket jag saknar mina mor och far foraldrar, jag vet inte ens riktigt varfor jag just kande saknade efter mormor, morfar, farmor och farfar. Men det ar konstigt, det kan hande nagot litet som paminner mig om Sverige, kanske en person, en doft. Ja, vad som helst. Det var ju perfekt i den filmen, en riktig snyftare sa det gjorde ju inget att jag satt och grat lite :)
Det gjorde ju alla andra ocksa liksom!

Min spanska larare har fixat ett gigg till mig imorgon! Jag har varit pa en workshop idag for hur man skriver lat texter och musik, nu var ju jag 18 och resten var val runt 10 kanske.... Men det var kul i alla fall! Jag ska alltsa sjunga tva- tre latar imorgon pa en konsert. Dar ska finnas vuxna ocksa, en kvinna som spelar i New York. Mannen som hade allt berattade for mig att hon ar lite smatt sma kand sadar, Kul att hon far hora mig sjunga! Hoppas hon uppskattar det jag skrivit och alla andra ocksa for den delen!
Min spanska larare Mrs. Mendoza hjalper mig verkligen! Jag gillar henne helt galet mycket!

Foresten, pa tal om latar! Jag har skrivit en ny lat! Den heter: A dreamer, Dream eller Do what you want.
Jag vet inte riktigt annu :S Skon lat, lite rockigare liksom :) lite ialla fall!

Haha, jag maste beratta for er hur min forsta period i skolan gar till. Jag har 7 perioder i skolan och forsta perioden ar jag lab assistent for min Biologi larare Mr. Wieland. Det ar bara jag och Sarah som ar lab assister den perioden och vi sitter och pratar om allt mojligt. I fredags (Igar) satt jag och spelade gitarr, vi drack varm choklad med chili. Mr. Wieland ar en jatte bra larare och det ar verkligen kul att sitta och prata med honom ocksa. Han ar en amerikan, en "miljovan"(om man raknar bort de fem jeepar som han ager, men han sorterar ju papper!), orm alskare, mycket allvettande man, han tycker republikaner ar knappa och han ar inte religos. Kul men konstig manniska. Igar fick vi aven mata en av ormarna med en dod mus, det sjukaste var att ormen missade musen och jag var helt saker pa att han skulle bita sarah i handen men som tur var missade han den ocksa! Det ar helt enkelt min favorit lektion :)

Jag har klippt mig.. Ursch.. Det ser hemskt ut. Allt mitt langa har ar forsvunnet. Nu ar det nastan precis vid axlarna, lite langre. Jag sa att jag ville att hon skulle klippa upp det men det hande ju inte direkt. Hon klippte sa sjukt fort, jag tror inte ens att hon var saker pa hur mycket hon verkligen klippte. Nej ursch... Det blir mycket uppsatt framover!

Musikal repetitionerna kommer att starta i januari och da kommer jag aven borja aka snowboard! Sa himla kul, det ser jag galet mycket fram emot faktiskt!

Jag har nu varit har  3 manader och fyra dagar, om ungefar 6 dagar sa har jag varit har i en tredjedel av tiden!
Nu borjar julen narma sig, jag forbereder mig pa att jag kommer fa en stark hemlangtan. Det hor val till antar jag! Men vet ni va, det konstiga ar att nar julen har varit, nyar har varit sa ar det bara lite mer an halva tiden kvar! Da kan jag nastan borja rakna ner? Himla konstigt!

Ni ar fina mina sma sotnosar! Det blev ett langt inlagg!
Kramar!

Kommentarer
Postat av: farmor

Ja, Stina, jättehärligt att höra om allt Du är med om, farmor blev verkligen glad, på svaret på mitt e-mail. Allt väl vad jag förstår. Farmorkramar!

2008-11-23 @ 08:22:50
Postat av: Anonym

2008-11-23 @ 14:37:30
Postat av: pappa

Det är snöstorm här. Columbus vann hockeyn igår.

T-shirt? Längtar efter dig

kram

2008-11-23 @ 14:39:24
Postat av: Stina

Pappa, det ar din fodelsedag snart nu far du allt ta och lugna dig :))

2008-11-23 @ 17:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0