Mrs. Svenska

Idag tog min spanska larare, Mrs. Mendoza med mig pa en liten utflykt. Mrs. Mendoza ville att jag skulle mota hennes svenska kompis, eller hon har slaktingar fran Sverige, hennes farmor bodde i Sverige eller nagot liknande!

Hon sag ut som en typisk svensk, alltsa jag vet att det egentligen inte finns en typisk svensk men om en utlandsk ska beskriva en svensk skulle de saga, en lang, smal och blond kvinna. Yes, Mrs. Svenska stod mitt framfor mig! Hon var jatte trevlig, hon rabblade ord som krov och kottbullar :) Roligt!

Mrs. Mendoza kommer aven att bjuda hem en kand regissor om tva veckor. Hon, hennes man och han ska ata middag hemma hos henne och hon vill garna ha lite bakgrunds musik sa jag har lovat att stalla upp med lite skonsang :) Sa kul!! Det kanns som att jag borjar visa folk att jag gillar musik och att det ar nagot viktigt for mig!

I helgen blir det konsert, jag ska sjunga tre sanger med koren, en abba sang (honey honey) sedan Piece of me som jag skrivit sjalv och nu har jag aven fatt en extra sang, doatjej for en kille som heter Kyle.

Aah, det mesta ar faktiskt bra har. Visst finns det en del problem som att hemlangtan kan smyga upp ibland, familjen ar ibland den flumigaste familj jag nagonsin kunnat hamna i, men for det mesta ar faktiskt allt bra. Jag alskar skolan, har ganska manga vanner.. Ah, det rullar pa :)

Farmor, skulle du kunna skicka det magiska kottbulle receptet till mig? Det hade varit otroligt :)

Kramar pa er alla finingar!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Stina min Vän! Det flyter jättebra för Dig, vad jag förstår, det där med middagen hos mrs Mendoza, låter spännande. Oj, helkul att Du vill laga farmors köttbullar. Kan jag sända det på Din e-post, är det samma som Du har här hemma? Vi hörs, stor kram.

2008-10-29 @ 09:20:03
Postat av: bella

Kul att du tycker skolan är kul. Jag tror det är bättre med en lite flummig familj än en riktigt strikt amerikafamilj

2008-10-29 @ 19:50:47
Postat av: Jacob

Stina, det är mindre än 200 dagar kvar nu, räknat på den 18 maj, hang on there. :)

2008-10-29 @ 23:03:23
URL: http://spacop.blogg.se/
Postat av: Stina

Rakna med en manad till lille gubbem :) Men en manad mer eller mindre! Vad ar det?! :)

2008-10-29 @ 23:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0