Audition

Idag hade jag skola igen. Guuuuuuud va mycket laxor! Gor inte amerikaner nagot annat an gar i skolan och gor laxor?
Jag ska ialla fall forsoka traffa Molly ikvall, hon far hjalpa mig med laxorna helt enkelt..

Jag gjorde som sagt audition for Alice i Underlandet idag.

Auditionen borjade med att vi skulle gestalta olika djur, en anka, en mus, en stroppig kanin.. ah ni forstar :)
Det gick helt okej tycker jag. Sedan gick vi vidare med att lasa nagra repliker hogt infor alla, en replik va t.ex: Off with his head!! sa fick man saga den pa ett lampligt satt..

Sedan skulle vi lasa ur manuset, det va den svara biten. Tank er en nervos Stina som far ga upp pa scenen infor hela gruppen och far som uppgift att lasa Alice repliker ur en scen fran manuset. Min tunga fick ibland tre knutar pa rad och jag snubblade over det engelska spraket och gjorde helt enkelt om replikerna lite da och da, hehe. Det var kanske inte riktigt sa dramatiskt, men det va svart. Vi far se om det blir en roll eller inte, det verkar finnas manga roller i teatern sa en liten kanske!
Jag ser det sa har, jag tar den har teatern som en uppvarmning infor musikalen! Det ar nu jag ska visa att jag kan spela teater :)

Imorgon har jag som sagt min forsta tennis match, jag ska spela dubbel med Coleen, Kul!
Bella, mitt kna funkar helt ok! Jag borde nog anvanda mitt kna skydd lite mer dock..

Jag saknar er allihopa!
Kramar
Stina

Kommentarer
Postat av: morfar

hur hinner du med alla läxor, tennis, auditions o släktträffar? verkar vara full fart hela tiden.friska takter!kram fr oss i lugna tofta!

2008-09-03 @ 08:56:51
Postat av: Björn

Hej Stina,

nu är jag äntligen klar med inspelningen av Singing Bee och jag är fortfarande sur för att du inte ville vara med och tävla. Det blev fruktansvärt kul och jag tror fortfarande att du hade lyckats bra i programmet. :-)



Sen tänkte jag att jag skulle läsa ikapp alla dina blogginlägg innan jag skrev till dig, men det var ju nästan hopplöst; du skriver så himla mycket. Men det är bara kul och du skriver bra.



Otroligt roligt att du verkar ha hittat din plats redan och att du verkar hitta en massa kul människor att hänga med och nice saker att göra. Men jag säger som Kjell, andas lite också...



Hoppas det gick apbra på din audition för Alice i underlandet, men du har rätt inställning: det är Skönheten och odjuret som är det som gäller. Kommer du ihåg när du och jag hängde över datorn för ett par månader sedan och kollade in din skola på nätet för första gången? Det var därför vi upptäckte Beauty and the Beast. Klart du ska vara med i den när det blir dags.



Gunnar och jag var på ön i helgen och vi plockade hur mycket svamp som helst. Och så var det så konstigt att vara på Silverhättan utan att träffa dig. Men va cool du e som gör den här grejen!



Hörs snart.

2008-09-03 @ 22:16:31
Postat av: Nils

Jag tycker nästan att du borde frågat mig om jag ville vara med björnskön. Min talang i sång är väl helt klart på topp just nu.

2008-09-03 @ 22:23:44
Postat av: Stina

Hej Bjorne! :)



Ja, det blir en del skrivande, latt att det jag bara flyger ivag over tangenterna :) Det hander ju som sagt en hel del som man kanske inte ritkigt tanker pa sjalv fors an man satter sig ner och skriver om det hela..



Jag kommer ihag det! Audition ar i november och sedan satts den upp i Januari, jag menar da har ju min engelska blivit mycket battre och allting :)



Jag ska forsoka andas, men det ar skont att gora mycket ocksa!



Nisse, jag vet! det ar du och jag i Tiljans nasta ar! Eller om det blir aret efter, vi maste ju ova lite ocksa ;)



Kramar

2008-09-04 @ 01:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0