Camp och Ohio State game

Wow, vilken innehallsrik helg det har varit!

I fredags traffade jag Molly och Ellen och de visade mig deras hus ute i Willyard, det var ett jatte fint omrade och Mollys hus var riktigt fint, hennes pappa hade ett trumset, tva elgitarrer, tva aukustiska gitarrer, tva basar, mickrofoner, ett piano + att han ager inspelnings prylar! Hela deras kallare var full med musikprylar! Jag var i himmelriket ;) Dock sa kunde vi inte spela just da eftersom att folk lag och sov.
Jag tankte att inget slar val det huset men nar jag kliver in i Ellens hus blir jag paff! Det sag ut som en palats typ. 6 m hogt tak, riktigt snygga mobler, stadat ;) och sedan nar man kliver upp pa overvaningen vad hittar jag dar? Jo, ett trumset, en gitarr, mickrofoner och ett piano! Jag var i himmelriket igen!
Den har gangen fick jag spela, sa jag satt och sjong i timme eller nagot liknande hos Ellen :)

Vi har bestamt att vi ska forsoka starta ett band. Jag berattade att man kan saga soft i Sverige och man tycker att nagot ar bra eller liknande, ah jag tror att ni forstar :) Sa band namnet ar nu The Soft!

Igar var jag pa min forsta stora Amerikanska fotbolls match! Det var riktigt coolt. Jag och Tom satt pa riktigt bra platser. Men jag maste vara arlig, det som imponerade mig mest var bandet. De har ett stort marching band som gor coola nummer, jag har lite bilder som jag tankte lagga upp :)
Jag forstod ifor sig inte allt for mycket av reglerna i Amerikansk fotboll men det gjorde inte sa mycket, det var mest en haftig upplevelse att se matchen!

 

Sedan akte vi till Campen, i borjan var alla valdigt tysta och sa men sa fort vi satte igang med Volley boll matchen borjade folk prata. Jag trodde forst att det bara var ledare och utbytesstudenter men det var tydligen allas foraldrar som var dar. Det var riktigt skont folk som var dar och jag hade ett otroligt trevlig och roligt camp!
Vi hamnade framfor en brasa dar vi grillade marschmallows. Jag sag att det fanns en gitarr och borjade sa klart spela, folk uppskattade det verkligen och det gjorde mig riktigt glad! Han som agde gitarren, en av host foraldrarna bad mig att lana gitarren. Han sa att jag maste spela varje dag och att jag nu ar tvungen att skriva tre latar innan Januari da vi ska ses igen hemma hos honom. Sa nu har jag en gitarr! :)
Jag spelade amerikansk fotboll med ett av barnen som var dar, hans namn var Jordan. Han fragade om jag kom fran amerika eller om jag var utbytesstudent, jag tar det som ett bra betyg nar det galler spraket! :)
Hans pappa och mamma ville byta email adress med mig sa att det kan folja vad jag gor, de vill att jag ska hora av mig da jag har tennis match sa att de kan komma och titta, det kandes lite konstigt men aven valdigt roligt att de tyckte om mig och ville veta mer om min tid i Usa :)
Mina foraldrar sov tyvarr inte over, lite trakigt.. Det var sa himla mysigt da vi alla satt uppe till 3 pa natten och pratade om alla mojliga saker som hant utbytesstudenter och saker man ska tanka pa da man ar har, jag hade uppskattat om de var dar, men det blir nog fler ganger!

     

Jag har bestamt mig for att gora en resa till Niagra fallen i Oktober men jag behover fa tag pa Mamma Ninna for att prata om det hela, Mammsen du behover skriva pa lite papper och sadant och det ar inte manga dagar kvar, men du kan gora det over internet! Ehm, du kan ju hora av dig :P
Ska aven forsoka gora en resa till Ostkusten av Usa, verkar som en riktigt cool resa. Den ar dock valdigt dyr :S
300 dollar for Niagra fallen och 1600 dollar (tror jag) for ostkusten. Men da far man mat, en broadway show i New York plus att man far traffa massa nya vanner och det kommer va en otrolig upplevelse! Jag far helt enkelt spara mina pengar! Inge mer klader for min del!

Kommentarer
Postat av: Sten Blomberg

Hej Stina

Låter helt underbart med en hel källare full av musikprylar, jag förstår att du var i himmelriket! Kul om ni startar band, det är alltid bra att spela ihop med andra, det utvecklar en som musiker, om ni spelar in något så måste du maila över det till mej.



Kram Stenne

2008-09-22 @ 15:04:59
URL: http://www.timelessmusic.se
Postat av: Farmor

Älskade Stina! Helt underbart att Du får ett så stort utbyte av Din stora passion MUSIKEN! följer dig varje dag. Stor Kram både från Farfar o Farmor

2008-09-22 @ 16:03:33
Postat av: bella

Stina du måste se den Canadensiska sidan av Niagarafallen den är häftigast. Jag var där när jag var utbytesstudent, SKITHÄFTIGT!!



Lär dig reglerna i amerikansk fotboll - det är kul när man fattar hur det går till.

2008-09-22 @ 17:40:02
Postat av: Mamma

Jag har skickat blanketten om din Niagarafallsresa via Internet allt ok. Kollade även priset på öskustresan, den var betydligt billigare än vad du tror, typ mer än hälften, tur för dig!!!

men det vill till att du sparar.

Miss you, mamma

2008-09-23 @ 10:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0