Handelserik Lordag!

Halla Halla :)

Idag har jag lagt manken till, jag bestamde mig for att bli van med Zyg. Dagen borjade med att vi akte till marknaden igen, konstigt att det redan gatt en vecka sedan vi sist var dar. Tiden gar ratt fort har anda :)

Sedan pratade jag med mamma over Skype! Skont att hora mammsens rost igen och prata av sig lite :) Markte faktiskt av att det redan nu var svart att halla ordning pa spraken :)

Zyg och jag gick ivag for att spela amerikansk fotboll, det var han som kunde reglerna sa han fick lara mig dem men jadrans va bestamd den pojken kan vara, jag tog fram mitt hemliga vapen: Pengar.
Jag bjod honom pa snabb mat, hihi! Alltsa, jag vet att det inte ar bra att ata dalig mat, men idag var jag tvungen! Jag var tvungen att bevisa att jag vill vara Zygs van. Det later kanske fanigt, men han har faktiskt varit valdigt otrevlig mot mig ibland sa jag var illa tvungen att bevisa det hela. Vi bestamde oss for att halla det hemligt, vi har aven hittat pa en egen klasch och jag har lart honom uttrycket "Palla applen". Vi gjorde det ocksa namligen :)  De va ifor sig sjukt sma och omogna!

Sedan bestamde vi oss for att ha en filmkvall samma kvall sa jag och Zyg gick till Bibloteket som ligger precis bredvid vart hus och hyrde filmer. Kvinnan som satt i kassan var valdigt imponerad over min engelska och jag fick beratta att man lar sig att prata engelska redan da man ar 9 ar i Sverige. Hon var otroligt imponerad!

Det ar nagon slags festival eller vad man ska kalla det pa gang har i Grandview. De grillar en ko i ett hal nere i marken, den grillas under hela natten och sedan kan man ga dit och ata den dagen efter. Sa det gjorde vi :)
Det var aven tivoli dar sa jag och Zyg klattrade klattervagg, och akte nagon slags tunna som snurrade runt runt runt. Dessutom kunde man satta igang farten annu mer, Zyg ville men jag holl pa att spy efter tva varv sa den planen lades ner ganska snabbt!
Klattervaggs killen ville att jag skulle komma tillbaka senare och fa ett gratis "klatter ak". Beth blev lite orolig over att han flortade med mig.. Tss. (Han va fett ful by the way)

Det var aven The Crew match ikvall igen! Vi startade matchen med att sitta pa vara VIP platser men avslutade med att sta pa huligan laktaren i andra halvlek! Det va sjuk kul, jag och Zyg hoppade som galningar!
Och som ni alla vet, Svensken bar med sig tur!
4-0 till The Crew och de gjorde aven mal i de sista 10 minuterna och det betydde gratis kaka!
Jag fangade dessutom en stressboll som kastades ut i publiken! :)

Mission complete:
Zyg sa att han tyckte om mig jatte mycket och att han tyckte att det var jatte roligt att jag ville gora saker med honom!

Som sagt, forra inlagget var ett test, jag skulle kolla om det funkade att lagga in bilder och ja visst! Nils Nordberg basta tvilling brodern man kan ha hjalpte mig :)
Nu hoppas ni alla pa mangder av bilder men.... Min kamera ar slut pa batteri och det har landet har inte samma uttag som oss i Sverige och det verkar inte ga att kopa en omkopplare eller vad man ska kalla det, de gar alla at fel hall..
jag far se om jag hittar nagot satt att fixa det, eller kanske att familjen kunde skicka hit en?

Kramar i mangder!
Stina

Kommentarer
Postat av: bella

Idag är det Söndag, jag fyller faktiskt år grattis mig (48 är inte mycket att fira). INGEN Gotlänning har grattat mig det är som vanligt i Sverige Stina. Vi skall åka på bakluckaloppis på Värmdö.



Hälsningar BELLA

2008-09-07 @ 09:31:17
Postat av: morfar

morfar har faktiskt ringt o grattat. räknas inte det?

2008-09-07 @ 11:28:19
Postat av: Stina

GRATTIS BERTIL!!!!!

2008-09-07 @ 23:49:35
Postat av: Stina

Jag tycker att det raknas Moffa :)

Raknas mitt meddelande pa MIN blogg kvart i 12 svensktid? :P

2008-09-08 @ 03:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0