Happy fucking birthday...

Ursakta spraket, men det har har varit den varsta fodelsedagen i hela mitt liv..
Jag fyller 18 ar och ingenting har hant.

Imorse vaknar jag upp, traffar min host mamma pa morgonen och det enda hon pratar om ar att det ar en judisk dag idag, jag misstolkar och fragar om hon sa happy birthday? Da sager hon, oj. Ja, det ocksa. Sen pratar hon vidare om den judiska traditionen..
Jag fragar Zyg om han vet vad det ar for dag idag han sager: din fodelsedag, sen gar han argt darifran..

Jag kommer till skolan, jag kanner inte allt for manga sa det ar inte allt for manga som sager grattis..

Det basta som hande va att jag fick en penna av min historia larare..

Jag satt och grat pa en av toaletterna istallet..

Idag vill jag vara i Sverige, jag vill inte vara i det har skit landet idag..

Ja ma han leva
Ja ma han leva
Ja ma han leva uti hundrade ar
Jag viska han leva
Jag viska han leva
Jag viska han leva uti hundarde ar.

Grattis favorit Nisse
Jag hoppas att du hade en underbar dag!


Ursch ursch for den har dagen..

Kommentarer
Postat av: Din faster

Goa Stina, det är precis vid såna här dagar som det är tufft att vara långt hemifrån!! Men amerikanerna är lite tröga.. de väntar ju till 21 innan de förstår att man ska fira! Vi lyfter på hatten för dig på din födelsedag och hurrar!! Och du, det kommer många, många fler födelsedagar, jag lovar! Grattis 18-åringen!! Kram/eva och Ove

2008-09-30 @ 21:35:02
Postat av: bella

Hej Stina jag kommer ihåg just den känsla du beskriver - jobbigt men det är bara att bita ihop.



Tyvärr kommer det fler såna dagar och det är lika bra att förvarna dig exempelvis lucia och julafton som inte firas i USA. Lucia firar de ju inte alls och julafton firar de på juldagen (ialla fall i där jag bodde). Det känns väldigt snopet och ensamt med såna dagar.

2008-10-01 @ 19:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0