Ike

Jag trodde inte att vi behovde vara oroliga over orkanen som befann sig nere i Texas, vi bor ju fortusan uppe i norra Amerika?!

Men igar kom den hit, det var inte sjalva orkanen men det blaste upp till en enorm storm, det blaste grenar fran traden. Jag vagade inte sitta nara fonstret eftersom att det kunde komma en gren och krossa det.
Jag satt uppe pa mitt rum och laste och jag ljuger inte, jag kande hur huset skakade!
Det var den blasigaste dagen i Columbus historia!

Efter ett tag slog all elektricitet ut. Vi har inte haft nagon elektricitet sen 5 i gar eftermiddag tills for 20 minuter sedan!
Det basta med det ar att skolan ar installd idag! Puh, da har jag annu en dag att plugga pa mitt historie prov ;)

Eftersom att vi inte hade nagon el igar kvall fick vi inte oppna kylskapet for vi skulle spara kylan som fanns dar inne och vi gick darfor till Pauls (en restaurang) igar for att ata middag, det blev pasta med kottfarssas :) Min host familj tyckte jag va konstig for att jag har ketchup pa pastan..

Cool erfarenhet, men jag ska inte ljuga att det inte va laskigt..

Det sags att Ike ska ga upp till Gronland och sedan over Atlanten till Danmark.. Hoppas att den loses upp innan dess!

Kramar!
Stina
Bade jag och misse (Barley) Var lite radda da det blaste sa mycket!




Kommentarer
Postat av: Kusinen

Hej Stina, Inte lätt med orkaner... e glad att du klarade dig fint! I Chicago så har det bara regnat konstant i 3 dagar så vi klarade oss lite bättre iallafall.. .Fick ditt mail och som det ser ut nu så kommer jag vara ledig den 10 november (Söndagen) så förhoppningsvis kan vi ses då! kram

2008-09-15 @ 20:51:33
URL: http://gundeligan.se/wugk
Postat av: Faster

Förstår att du tycker jag är tjatig... verkar överambitiöst att kommentera tre gånger, men min dator är lite trög... Läser din blogg med glädje, jättekul att följa hur du har det! Hoppas det är slut med stormar och orkaner nu och lycka till med historieprovet!

2008-09-15 @ 22:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0