Kanot

I morse blev jag vackt av Beth, jag trodde att jag var forsenad till kyrkan men icke sa nicke! Beth kom med en brilljant id'e, att vi skulle ut och aka kanot! Jag blev extremt glad och peppad och blev genast pigg! Jag satte pa mig shorts och bikini och sen bar det ivag. Men innan det blev en extremt lang biltur till floden dar kanoterna fanns skulle vi ata frukost, det ar manga amerikaner som ater frukost ute pa helgerna, vi ocksa!
Jag at mina forsta amerikanska pannkakor i morse! Det va nio tjocka pannkakor pa min tallrik, en skal med sirap och en skal med glass... Trodde jag, jag tar skalen med sirap och later det rinna ut pa pannkakorna, sedan tar jag en stor klick med glass som visar sig att inte vara glass, det var smor! Ni kan ju tanka er mitt ansikts uttryck da jag svalde den tuggan..
Jag tog inget mer smor, det var inge gott..

Sedan akte vi vidare pa var bilfard. En bilfard bestaende av en jobbig Zyg som satte upp sina fotter i mitt kna, slog mig, petade pa mig och aven nos over hela min arm och mitt ben. Ibland, aah.. Jag ar glad att jag inte har en lillebror hemma :P

Vi kom ut till floden som lag en bra bit utanfor Columbus, Jag och Beth delade pa en Kanot medans Tom och Zyg delade pa den andra. Det va en lang fard, men det va otroligt vacker natur och jag gillade det faktiskt, forutom att Zyg va sur pa mig for att jag fick sitta langst bak i min kanot och inte han, han va sur for allt mojligt helt enkelt.. Vet inte riktigt varfor han ar sa sur hela tiden, maste forsoka jobba annu hardare for att bli ordentligt van med honom, ibland funkar det hur bra som helst men ibland funkar det inte alls.
Det va roligt att aka runt pa floden och titta pa den amerikanska kulturen, manniskor som hade klamrat fast sina batar i varandra och akte da i stora grupper ner for den stilla floden, alla drack ol och skreck, va en hel del folk som skvatte vatten pa mig ocksa..
Det kandes ju lite pinsamnt att jag och familjen Stafa var dom enda personerna pa hela floden som anvande flytvast, nej forlat.. Barn under 5 ar ocksa, jag far ju inte glomma att saga att det bara var 20 cm djupt i floden...

Vi akte senare hem, jag somnade i bilen pavag hem och precis da vi svanger upp pa var gata kor vi forbi Emily och Katie, sa jag vinkar och de borjar springa efter bilen och de vinkar som galningar! De kommer ifatt och da ar de faktiskt ute for att fa tag pa mig, de ville att jag skulle folja med pa filmkvall ikvall. Sa kvallen har avslutats med att jag har sett pa filmen Mean Girls hemma hos Lizzie. Vilket sjukt fin hus Lizzie bor i, jag ar ledsen men de huset slar Sliverhattan med hast langder (Ok, kanske inte utsidan) men de hade tva tv-rum, ett brasrum, ett stort kok, en hall bestaende av ett piano och en soffgrupp och da har jag bara sett halva nedervaningen och kallarn.. coolt :)

Foresten! Jag maste bara beratta om igar kvall!
Molly fyllde 19 ar och jag och Anna var bjudna pa hennes fodelsedags middag. Det va pa en china krog som tydligen var ganska fin. Det va jatte god mat och jatte dyrt.. Men vad gor man inte for att fa umgas med lite folk!
Jag va valdigt uppspelt och hade otroligt roligt!

Kramar pa er allihopa!
Stina

Ps. Imorgon ar det nagon sorts helgdag, da ska vi hem till Toms bror pa middag! Trevlans! :) Ds.

Kommentarer
Postat av: flippi

låter som du har det bra!

saknar dig här i kentucky. vi är nära varandra, vi ska ha en roadtrip snart och då tänker vi hämta upp dig och sen åka vidare till mika och sen till new york.

så skojsigt.

2008-09-01 @ 07:03:32
URL: http://filippajensen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vem var nu Emily och Katie??

Kul att du har rolig...

kram

2008-09-01 @ 15:58:20
Postat av: morfar

vem är molly? bra att du trivs o har roligt! kul att läsa om ditt liv over there. hälsn. morf. o birgitta

2008-09-01 @ 19:02:45
Postat av: Farmor o Farfar

Oj, Vilka helt nya upplevelser Du är med om, ja pannkakor med sylt och lite grädde är gott, men med sirap och smör, det vet i katten? Följer Dig varje dag. Kramar

2008-09-01 @ 20:12:00
Postat av: pappa

Stina, du måste lova att andas ibland.Jag tycker allt låter som om du redan kommit in i columbuslivet

med råge. Jag håller tummarna för tennisen. Din

backhand är så bra. 20 cm vattedjup och flytväst?

Det hade i så fall varit bättre med knäskydd.

med kärlek

daddy

2008-09-02 @ 23:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0