Labor day

Idag har jag firat min forsta Labor day. Det va trevligt! Massor utav mat ats hemma hos Toms bror uncle Phil. Det va jatte trevligt, nu har jag traffat alla Toms broder samt deras fruar och barn. Jag forstod mer idag an forra gangen, det tyder pa att min engelska har blivit battre! Skont :)
Vi spelade ett spel som kallas for Cornhall, det liknar lite varpa faktiskt! Inte riktigt sa alderdomligt dock. Man kastade rispasar till andra sidan for att traffa ett hal. Hm, jag har lite svart att formulera mig nu mera.. Men det ar egentligen inte sa viktigt hur spelet fungerade, det viktigaste ar att jag och Phil vann hela turneringen och att det va roligt! :)

Jag at makaroner and cheese. Det ar konstigt da osten anvands som en "krydda" i USA. Men det va ganska gott, men stuvade makaroner ar faktiskt godare!

Den har veckan kommer det att handa lite roliga saker, en audition for TEATERN Alice i Underlandet pa tisdag och sedan min forsta tennis match pa onsdag!
Pa torsdag kommer en kvinna hit for att presentera sig. Hon heter Caitlin och verkade jatte trevlig pa telefon! Caitlin ar den som jag ska ringa om jag har nagra fragor om nagoting och hon sa aven att hon ar intresserad av att veta det mesta som hander under mitt ar i Usa. Hon sa att hon garna vill se pa teatrar och annat som jag ar delaktig i!
Hon sa att jag hade valdigt bra engelska for att bara varit har i tva veckor! Kul!

Jag ska svara pa morfars och mammas kommentarer har idag:

Katie, Emely, Lizzie och Coleen ar fyra tjejer fran skolan. Lizzie och Coleen spelar tennis med mig och Katie och Emely har jag bara traffat ifran skolan. De ar trevliga och spralliga! Kanske inte jatte mogna (manniskor har i overlag ar lite mer omogna) men samtidigt valdigt trevliga som sagt!
Molly gick ut fran High School forra aret, hon ar ett ar aldre an mig och var Jakobs basta van. Jakob var forra arets utbytesstudent som bodde hos familjen Stafa. Molly ar sjukt trevlig, jag gillar henne! Hon ar latt att prata med sa det ar skont!

Det ar underbart att ha en gitarr tillganglig! Jag har suttit en hel del pa mitt rum och sjungit, saknar dock lite sangtexter och sant dar. Har ju en otrolig dalig formaga att inte memorisera texter och ackord.. Det blir samma latar som spelas om och om igen..

Som sagt verkar det inte fungera att satta in bilder pa den har bloggen! Riktigt jobbigt faktiskt.. Jag funderar pa om jag kan hitta ett annat satt att fixa det hela. Men jag hoppas att ni klarar er utan bilder..

Kramar!
Stina.

Kommentarer
Postat av: Mamma Ninna

Hej tjejen! Nils har ju publicerat hur många bilder som hellst på sin blogg, han får lära dig jag tror att du gör något fel. Synd att du inte har ett kubbspel att spela. Lycka till med audition för Alice...

Älskar di... mams

2008-09-02 @ 20:05:06
Postat av: bella

Hur gick din audition, låter spännande.



Skall du spela i skollaget i tennis eller fotboll?



Det kan vara kul att vara med på sånt eftersom amerikaner sätter så högt värde på sportsliga framgångar. Hur är det med ditt knä?

2008-09-02 @ 21:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0