Lite nytt

Hm, nu har jag inte skrivit pa tva-tre dagar och det har redan hant en massa!

Jag har gatt i skolan i tre dagar, skolan var namligen stangd de tva forsta dagarna pagrund av att den inte hade tillgang till elektricitet.
Nu, 5 dagar efter stormen finns det fortfarande manniskor utan strom! Jag tycker synd om dem, men som granne till biblioteket sa fick man strom redan dagen efter!

Har varit massor av laxor! Helt galet, samtidigt som man ska vara pa teater repetitioner och tennis matcher. Ja, det ar mycket men samtidigt valdigt roligt!
Jag gillar dock inte sattet som teatern ar uppbyggd pa. Sofia som ar regissor i musikalkompaniet ar fortfarande min faorit regissor. Visst, den har regissoren ar inte dalig men hon har redan bestamt sig sedan innan hur hennes karaktarer ska vara, i musikalkompaniet sa ar det jatte viktigt att hitta sin egen karaktar, Sofia ar bara en stor hjalp pa vagen dit.
Jag menar jag som ensemble i Alice i Underlandet har ingen aning om vad jag egentligen gor, det enda jag vet ar att jag ska vara med i tre scener, en scen da jag ska krypa upp ur ett hal som en hummer, en annan scen da jag ska vara en svamp som blir sur pa Alice for att hon forsoker ata upp mig (?)
Jag gillar konceptet som jag har lart mig : Vart kommer du ifran, vad gor du och vart ska du?
Det ar viktigt att veta da man star pa scen, annars ar jag bara Stina med en kostym pa..
Fast fatta snygg jag kommer va som hummer!
...Kanske ska sola solarium tills dess

Jag va hemma hos min host mammas chef och tittade pa en dagars gamla hundvalpar! De va helt enormt sota! Mamman var raddad fran gatan och jag lovar, hon sag ut som en smal Cilla (min hund) jag blev alldeles till mig. Jag har bilder pa henne och valparna men jag har glomt kameran hos chefen, hoppas pa att fa tillbaka den idag :P

Spelade tennis igar mot de bitchigaste manniskorna jag traffat! De va otrevliga, jaspade och va javligt bra. Sa vi forlorade. Mina tranare sa att jag inte ska spela dubbel, jag ar en singel spelare! PUH!
Men det ar trakigt for tennis sasongen ar redan slut i borjan av Oktober :(
Foresten maste bara saga att jag kopte korv igar for 25 cents, det ar 1,50 kr styck! Det ar billigare an Ikea och Ica maxi! Jag kopte tva bara for det :)

Jag ska nog plugga lite nu och sen ska jag, Ellen och Molly till Easton (ett stalle med massor utav affarer) och shoppa lite :) Det ar ju snart tva fodelsedagar dar hemma, Nisse (och Jag) fyller ju 18ar och mamma fyller 52ar, sa natt ska jag allt ta och skicka till er!

Katie var riktigt bra pa att saga nej pa svenska idag, hon gjorde det ifor sig inte med flit. Man kan tydligen saga nej istallet for No har, hon kunde aven saga det galant pa Gotlandska!

Jag ska pa Camp i helgen! Det ska bli riktigt roligt att traffa lite andra utbytesstudenter! Vem vet, jag kanske hittar en svensk dar :) Jag ska beratta hur det var efter!

Nu har jag varit har i 1 manad, ar det nagot ni undrar over sa ska jag forsoka svara pa era fragor!

Kramar



Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Stina-Fina

Du blir aldrig bara en Stina med kostym på..

Härligt att läsa din blogg, Ninna gav mig adressen.

Hummer eller ej, du är alltid i mitt hjärta.

Dagmammekramar/Elisabet

2008-09-20 @ 00:50:47
Postat av: morfar

hummer eller svamp säker att du gör det bästa av det ! huvudroller kommer senare! be happy!!

2008-09-20 @ 14:04:10
Postat av: Stina

Vad glad jag blir att du laser min blogg Elisabet! :)



Haha, I'm happy morfar :D



Kramar!!

2008-09-21 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0