Camping, Pask, m.m.

I fredags missade jag ett telefon samtal fran ett nummer som jag inte haft sedan tidigare. Jag skickade ett sms och sa att vem det nu var sa ring garna upp igen. En halv timme senare sa ringer telefonen och jag svarar. I andra luren sitter en kille vid namn David Fletcher. David ar en otroligt musikalisk kille som hanger med ett av mina gang, han ar blyg, pratar inte sa mycket, men de fa ganger han pratat med mig sa har han varit trevlig. David fragade om jag hade nagra planer for balen. Mina planer var ju att ga sjalv och bara ha kul. Det blev ett konstigt samtal da jag visste att han skulle fraga mig till balen, jag bad om att fa tanka pa det hela och det gjorde val honom lite ledsen kanske...
Dagen efter hade jag pratat igenom det hela med Sarah pa min forsta lektion. Jag ringde upp efter skolan, han svarade inte. Sedan ringde telefonen och det var David. Jag bad om ursakt for det konstiga samtalet och fragade om han vill ga i min grupp (som for ovrigt innehaller over 20 personer) och det ville han garna sa nu har jag en dejt till balen. Jag ar nervos.. Det ar inte ofta jag ar nervos men nu ska jag alltsa dansa varje langsam dans med David.. Hm, borde kanske gatt sjalv fast nu ar det forsent och nu ska jag gora det sa bra som mojligt helt enkelt!

--------------

Helgen spenderades i sodra Ohio i Heathers stuga. Vi akte ut dit, vi var fyra killar och sex tjejer (detta ar USA, sa aven Heathers pappa var med oss). Det tog ca en och en halv timme att aka ut. Det osregnade i Columbus sa vi var radda att aven detta skulle vara odet for oss ungdomar. Men da vi kom ut sa klarnade det upp och solen tittade fram. Det var narmare 20 grader i solen och vi spenderade dagen vid en sjo, vi akte tramp bat. Nagra av oss (inte jag) var galna och hoppade till och med i. Vi sov i talt pa garden, det slutade med att vi alla trangdes ihop i ett stort talt. Jag hade tyvarr fatt med mig Zygs sovsack. Den var till och med lite for kort for mig, fy tusan vad kallt det var under natten!!
Vi var ute pa nattvandring, satt vid brasan, spelade charader, hade allmant jatte kul!!
Vi hade san tur med vadret, nar vi kom dit kom solen fram, senare pa kvallen da det borjade bli dags for sang dags borjade det regna, nar vi sedan gick upp pa morgonen var det sol igen!
Andra dagen spenderade vi i skogen. I sodra Ohio ar det valdig kulligt, men vilken vacker natur! Vi gick runt sjon och in i skogen, vi hittade en grotta, vi sag en orm och Shane forsokte lyfta upp den, han blev da biten. Tur att det inte var en giftig orm!!
Eftersom att det hade regnat sa fanns dar ett valdigt blott omrade fullt med grodor och yngel! Spring pipers (sorten av grodor) som lat som faglar! Jag ar sa himla glad for att mina biologi lektioner, jag borjar ju faktiskt ha lite koll pa vad naturen ar for nagot! Det ar valdigt intressant!
Vi akte sedan hem och jag maste saga att jag var otroligt lycklig over min camping med trevliga underbara manniskor och jag fick se naturen i denna stat pa nara hall!


---------------

Senare pa kvallen gick jag pa fotbolls match med Beth, Tom och Zyg. Det blev 1-1. Tusan vart Crew vann inte ikvall.. Men det var trevligt men kallt!

---------------

Pasken ar har! Jag har fatt tva korgar med godis av Beth och Tom, ett pask agg fran Sverige, och atit massa mat. Ibland ar det skont att leva livet helt enkelt :)
Vi har varit pa slakt middag, jatte trevligt som vanligt!

---------------

Ikvall ska jag traffa Sarah for att ta en promenad!

---------------

Det ar galet vad jag har fatt vara med om. Tank pa hur underbart snalla manniskor har varit emot mig, hur mycket jag har vaxt inom mig och hur kul jag har det! Jag saknar saklart Sverige men det ar val bra att jag trivs medans jag ar har? Jag har det verkligen jatte bra! Jag ar inte langt borta fran att ha avklarat mitt liv har borta, bara lite mer an 2 manader sedan sitter jag pa Gotland! Det ar kort tid, valdigt kort tid. Hur sager man hejda till ett 10 manaders liv? Nar jag akte ifran Sverige sa visste jag ju ialla fall att jag skulle komma tillbaka! Far helt enkelt samla lite pengar och komma tillbaka da och da dessutom far jag njuta av den tid jag har kvar och sedan har jag ju mitt liv i Sverige att se fram emot!! :D

Jag alskar livet.

Kommentarer
Postat av: morfar

jättekul med en date till balen!!!! hoppas få se bilder på dig i balklänning sen. HA KUL!!!! kram, birgitta o morfar

2009-04-13 @ 17:41:47
Postat av: pappa

Passa på och njut av varje dag. Tänk att det kunde

bli så bra.

Vi ses

2009-04-14 @ 11:38:26
Postat av: Björn

Helt rätt inställning Stina. Nuet är det enda som betyder något. Njut av det så kommer det alltid nya fantastiska saker.

2009-04-23 @ 17:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0