Swine Flu

Jag vet inte om ni har hort om Svin influensan som har haft ett utbrott i Mexico. I tidningen idag sa star det att 103 personer har dott men endast 22 personer av dessa har blivit stamplade att ha haft just Svin influensan. Ungefar 1,600 personer i Mexico har fatt influensan, 20 personer i USA (var av en i Ohio), 13 personer i New Zeeland, 7 personer i  Spanien, 6 personer i Canada, och en person i Frankrike, Brasilien och Israel.
Just nu sa ar det bara en vantan for att se om det kommer bli ett stort utbrott eller inte. Jag ska inte ljuga.. Jag ar lite radd, det ar serios det har. Nu ska inget griskott atas har i huset och jag har idag fatt ett mail av min organisation att vara extra forsiktig med narkontakt, tvatta handerna ofta, och liknande saker.

Jag ska beratta for er att jag mar bra och min vard mamma star skriven som Voluntar, detta beyder att om det blir ett stort utbrott och ett vaccin tillverkas sa kommer jag att fa vaccin eftersom att jag bor i Beth's hushall..

Som sagt, en influensa ar inte krakningar, det ar inte den riktiga. influensan innebar muskelvark, att inte kunnat ga upp ur sangen, feber, och liknande symptomer. Jag har inget av detta, sa var lugna!

Tankte bara beratta for er hur det ligger till!

Kramar!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är lugn Stina! Jag tror det är lätt att man med dagens informationsteknik bli uppskrämd. Man läser överallt att människor dör. Men visst respekt skall man ha. Idag skall Nils köra halkträning på körskolan. Pelle har också haft sin första körlektion. Snart är det din tur!

Vi längtar efter dig!

/mamma

2009-04-29 @ 08:34:00
Postat av: morfar

morfar har en eländig influensa, eller vad det nu ska kallas. är nog inte svinflunsa, kanske "sorkfeber". vi har haft en massa döda, torra möss i källarn och i verkstan och folke har städat bort dom. i alla fall ligger folke, har feber och hemsk hosta. mycket synd om honom,orkar inte vara ute i det fina vårvädret. vi har varmt och soligt, underbart! kram och hälsningar från oss.

2009-04-29 @ 16:05:05
Postat av: Stina

Moffa, hoppas bara inte att du har muskelvark, da ar det nagot att kolla upp!

Hoppas verkligen att du blir battre snart!!



Kramar!

2009-04-30 @ 02:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0