Tavling och konsert

Forst hade vi kor konserten. Allt gick valdigt bra! jag sjong mitt solo, gjorde allt jag kunde gora for att vi skulle fa ett bra betyg av juryn.. Vi alla gjorde allt vi kunde!
Men State ar hart, jatte hart! De hor minsta lilla falsk ton och gor allt for att hitta fel.. Tyvarr gjorde detta att vi endast fick 1,2,2. Om vi fatt 1,1,1 sa skulle vi vunnit en stor guldig tavla..
Vi gjorde ocksa not lasning. Hon som domde var hemsk.. Det gick inte alls sa daligt for oss! Vi sopraner gjorde skit bra ifran oss! det var till och med en latt sang! MEN.. Tenorerna hade tydligen stora problem, de tappade bort sig och sa sa tyvarr sa fick vi en 3:a.. Det blev en 2:a i slut betyg och ingen guldig tavla, men den battre koren i var skola fick en etta! Kul for dem.. Nej, jag ar jatte glad for dem faktiskt :)

Konserten gick jatte bra! Jag spelade 10 av mina egna latar och 4 covers. De kom ca 20 personer som satt och lyssnade pa gras mattan framfor mig. Jag spelade utomhus. Till och med min rektor, hans barn och fru kom forbi och tittade!

Idag har det varit underbart vader. Hela helgen faktiskt, det ar en svensk sommar! Otroligt! Jag har legat ute pa taket och solat, super skont! Jag och Sarah spelade tennis i morse ocksa. Sedan har jag stadat mitt rum, pluggat och nu ska jag snart pa middag inne hos grannarna. Trevligt!

Ja.. Det borjar narma sig kara vanner.. Det ar helt klart ett "bittersweet moment". Ett underbart moment da jag far se er alla igen! Fa se vackra Gotland igen men sa sorgligt att saga hejda.. Men annu ar det en och halv manad kvar att njuta av, sa inga hejda annu!

Kramar !!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så aktiv...jag gillar att läsa om dina bravader. Men Stina du kan ju åka tillbaks... eller bjud in dina bästisar till Sverige. Det är ju inte så himla dyrt att flyga. Kram mams

2009-04-27 @ 15:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0