Uppdatering!

Ursakta mig kara lasare! Jag har verkligen varit dalig pa att uppdatera.. Egentligen har val inget haftigt hant, jag har haft mycket laxor. Ett spanska prov, ett historia prov, imorgon har jag ett biologi prov, sedan har jag en engelska uppsats till imorgon men den tanker jag vanta med da jag har ett stort government project att gora.. Men som sagt, kunskap ger styrka!

Jag har tranat lite, har inte varit ute och gatt sa mycket da jag har haft mycket laxor som ni ser. Jag gick 2 ganger i sondags, gymmade i tisdags.. ah, det ar typ allt :/

Idag har jag gjort en rolig grej som jag ar jatte stolt over!! Min Biologi larare ar en ganska galen man, otroligt smart och valdigt intressant att diskutera med. Han har sakert gjort det mesta inom naturens alla aventyr som ni kan tanka er, en riktig typisk aventyrare. Han har ialla fall proppat sitt klassrum (eller vaxthuset som finns i ett litet rum langst bak i hans klassrum) fullt med reptiler (mest ormar & skoldpaddor), kackelackor, spindlar, salamandrar, fiskar.. Ah, allt mojligt helt enkelt! Han har en "liten" orm, den minsta av de tre ormarna ialla fall som ar en boa orm. Han hade satt ut ett labb och ormen lag i ett akvarium mitt pa bordet. Han har forut lagt ut den stora ormen som ar narmare tva meter lang pa ett av klassrummets bord och de fa tal gangerna har jag sprungit till andra sidan av klassrummet.. Men idag sa bestamde jag mig, det ar dags! Han har sagt att han ska lara mig att inte vara radd for ormar sa han plockade upp den lilla boa ormen och fragade om jag ville rora vid den.. Jag tog ett djupt andetag och rorde vi den, sedan greppade jag tag om den och det var otroligt! Det later kanske fanigt men man kunde kanna varje revben och muskel rora sig. Jag vill inte halla den sjalv, Mr. Wieland fick halla overkroppen och huvudet, men jag ar pa god vag! Jag kommer alltid att ha respekt for dessa varelser men tusan vilken kick jag fick da jag skakade i hela kroppen efterat under hela 10 minuter efter, en blandning mellan radsla och stolthet! 
Himla haftigt vad jag har lart mig mycket.. Eller, mest allmanbildning om hur man ska skydda sig mot hajar, ormar.. Hela fadderrullan.. Kan vara bra att veta ifall jag sjalv tar mig ut pa ett aventyr i senare dar!

Vi hade ett biologi labb igar. Ett labb ar da Mr.Wieland lagger ut massa djur, bilder och annat och sedan skriver vi ner information som vi kan fa genom att lasa bocker liggandes pa borden och sa. Som ni kanske har forstatt har jag blivit valdigt intresserad av djur varlden under min tid har i USA. Jag tycker att det ar intressant sa jag satte igang att forsoka hitta alla ratta svar genom att lasa mina anteckningar och i bockerna. En av tjejerna i min grupp hade med sig ett labb i fran forra aret som hela gruppen kopierade. Jag gillade inte det sa jag drog mig ur for att ga sjalv. Mr. Wieland undrade varfor jag gjorde det och jag ville inte satta de i trubbel sa jag sa bara att jag gillade att ga sjalv. Imorse under min forsta klass sager Mr Wieland: Sa 5 tjejer fuskade igar.... Det var den gruppen som du hoppade ut ur Stina.. bra.
De tjejerna kommer nu fa 0 poang utav 100 medans jag fick 90 poang. Muahah :P

I helgen ska koren tavla i state! Jag ar nervos!! Det ar svart for allt maste vara perfekt! Jag startar upp en av latarna med ett litet solo, det ska bli kul!
Vi har aven en gren med not lasning. Vi far en lat som vi aldrig sett forut och utan att sjunga ska vi memorera laten pa 4 minuter. Japp, det ar precis lika svart som det later, skit svart!!

Pa lordag kvall ska jag ha min konsert. Jag ska spela en timme pa en affar. Det ska bli trevligt, 10 latar av mina egna och 4 covers.. Det kommer nog att racka, hoppas jag! :)

Forlat for att jag varit sa seg pa att skriva!

PUSSAR OCH KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bättre sent än aldrig!!

Miss you

2009-04-24 @ 18:43:05
Postat av: farmor

Oj vad farmor har längtat att höra av Dig, förstår mycket väl att Du har fullt upp. FY F--, hålla i en orm, aldrig i livet, beundrar Dig att Du fixade det, det hade jag aldrig klarat. All heder åt Dig både med ormen och provet, ärlighet kommer man längst med. STOR KRAM!

2009-04-26 @ 13:46:06
Postat av: farmor

Oj, vad farmor har längtat att höra av Dig. Farmor beundrar Dig att Du klarade av att hålla i ormen. Fy F-- det hade jag aldrig klarat av , men Du fixade det. Heder åt Dig med provet, ärlighet varar längst. Jättekramar, snart kramas vi på riktigt

2009-04-26 @ 13:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0