Ett barn igen...

Jag blir sa sjukt trott ibland!
Jag och nagra vanner, Sven-Ole, Sidsel, Fabio (alla utbytesstudenter) och nagra av Sidsel skolkompisar bestamde oss for att aka skidor pa sondag. Vi skulle aka upp tidigt klockan 9 pa morgonen och vara dar hela dagen. Vi skulle packa matsack och sedan bara vara ute i backen i timmar..
Jag berattar for Beth och Tom om mina planer och de sager att de maste ringa runt till alla foraldrar for att prata om det hela. Sedan vill de att det ska vara en vuxen med oss hela dagen!
Jag kanner mig som 7 ar igen da mamma och pappa var tvungna att ringa mina kompisars foraldrar for att fraga om vi kunde leka.. Ibland saknar jag bara friheten sa himla mycket! Friheten att gora saker med mina foraldrar utan att fraga om skjuts, friheten att vara utan en tid da jag ska vara hemma pa kvallen, fri att vara spontant och ha kul med vanner!
Jag ar 18 ar? Jag ar pa papper vuxen i Sverige? Har tycker de att det ar konstigt att jag ens fragar varfor det ska vara en vuxen med.. Det jobbigaste ar att alla andra utom jag far. Skit ocksa.. Gud vad arg och ledsen jag blir!


Kommentarer
Postat av: morfar

allt handlar nog om att dina usa-föräldrar tycker, att de har stort ansvar för dig och att de är rädda om dig. kanske vill de att du skall vara hemma lite mera och umgås i familjen?! positiva stina fixar detta ochså! kram, kram

2009-02-08 @ 10:03:27
Postat av: bella

Låter jävligt trist Stina, fick du verkligen inte följa med?

2009-02-08 @ 16:38:16
Postat av: Stina

Nej, det blev inga skidor idag. Istallet foljde jag med till kyrkan.... Men men, jag far ju aka skidor pa torsdag helt enkelt! Ska forsoka ga ut pa stan och kopa klader istallet :))

2009-02-08 @ 18:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0