Ursakta!

Jag har sa himla mycket pa gang just nu sa jag har verkligen ingen tid att skriva, jag ska ga och lagga mig nu for nu ar mina laxor klara och klockan ar 12.00. Igar kom jag inte i sangs fors an 1.00! Sa jag ar valdigt trott!

Musikalen gar underbart! Det ar alldeles otroligt roligt! Jag har verkligen hittat min karaktar och det kanns bra da jag inte ens fatt min kostym annu, forsta hur mycket jag kommer att VARA Mrs. Potts da jag far pa mig kostymen och allt!

Vi har nu gatt over till kvalls rep sa jag slutar skolan klockan tre sedan plugg eller va med vanner, sedan musikal 6.15 till 9.30 och sedan hem och och plugga. Jag funderar pa om mina larare har haft ett mote om hur de ska kunna gora Stinas liv lite mera stressigt, lite mera jobbigt, en uppfors backe av laxor helt enkelt! Idag har jag gjort tva progpaganda affischer, sedan har jag gjort klartt min study guide for Biologin, jag borde lasa min engelska bok men det tanker jag skippa. Idag hade jag government test men trodde att det var i morgon! Tusan, det kommer lysa ett rott F pa det testet..

Ja, ni ser, det ar mycket!

Men musikalen ialla fall! Jag, Noah (Lumiere, ljuset) och Kyle (Cogswarts, Klockan) har jatte bra personkemi och det kanns som att det kommer bli en riktigt bra show!

Min regissor ar en bitch, FORLAT! Kan vara mitt brist pa ordforad just nu men det ar sa vi ungdomar beskriver henne. Jag har tur att jag ar en av hennes favoriter kan jag saga! Hon ar valdigt oprofessionell i  manga situationer, vill att vi ska hitta pa saker sjalva men det ar svart for highschool ungdomar som inte har en aning om vad man kan gora for att fylla ut utrymmen pa scen..
I forr gar sa sjong jag sjalva ledsangen Beauty and the Beast och hon borjade skratta at nagot som handa bakom mig och jag tappade all text och blev skit sur (det ar en sa kanslosam sang!). Jag blir sa irriterad for hon gor sa hela tiden, som att hon vill sta i rampljuset fast hon ar regissor? Det ar ifor sig for att hon ar skadespelerska egentligen..
Jag blev arg och sa till henne efterat att det var oprofessionellt, det blev lite tjafs men dagen efter sa kom hon upp till mig och bad om ursakt! Yes!
Alla i ensemblen har nu tackat mig for att vaga sta upp mot henne. Hon ar underbar i manga situationer men hon ar ganska oprofessionell.
Kanske ar det for att jag ar van vid en underbar regissor som Sofia, inte latt att bli jamnford med henne!

Saknar er alla! Men nu ar allt i full gang sa det har jag inte allt for mycket tid for!

Kramar!!

Kommentarer
Postat av: farmor

Nu förstår farmor varför Du inte har skrivit på bloggen.Du har verkligen mycket att stå i. Följer Dig varje dag med mina tankar. Kul att Du känner Dig så hemma i Din musicalroll. Lycka Till!

Stor kram och puss.

2009-02-26 @ 09:23:58
Postat av: morfar

oj, vad du jobbar! vi önskar verkligen lycka till med musicalen! vi är säkra på att du gör ditt allra bästa! kramar. morfar o birgitta

2009-02-26 @ 09:41:31
Postat av: Amanda

Tacka vet man SOfia... visst blir man bortskamd! Langtar efter dig Stina!

2009-02-26 @ 15:32:11
URL: http://resdagboken.se
Postat av: Helena

Hej Stina,

Fullt upp over there, förstår jag. Härligt! Kanske ...inte läxorna förstås...:)Bra att Du står upp mot regissörer som inte fattar vad som är viktigt! Heja! Hoppas att Du kommer hem med en filmkopia på musikalen!

Kram och lycka till!

Helena

2009-02-26 @ 15:59:44
Postat av: bertil

plugga inte så mycket - ha kul istället



vad gör det om du får några F

2009-03-06 @ 14:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0