SkiClub

Vi skulle  traffas utanfor skolan for att aka till Mad Mountain eller vad det nu hette. Vi kom dit efter ca en timmes bussresa. Vi fixade med allt och snart var jag ute i backen med snowboard.
Jag var otrolig, jag hoppade i luften, korde skit fort, jag var helt enkelt en naturbegavning!!

.........vanta lite

Det dar var ju inte riktigt sant. Jag testade forst barn backen, jag gar upp pa ett rullband som skulle ta mig upp till "toppen" av backen. Det forsta jag gor ar att ramla pa rullbandet... Dar star 10 ungar och glor pa mig medans jag svar pa svenska (Tack Gud att de inte forstod vad jag egentligen sa..), inte nog med det. Nar ungarna kor ner for backen ar alla 50 ganger battre an vad jag ar. By the way sa ligger jag fortfarande och kralar pa sidan av liften och funderar pa hur man tar sig upp.
Jag tog ialla fall modet till mig att kora ner, forsta fallet gjorde sa ont!
Jag ramlade och ramlade och ramlade och ramlade.. Ah, jag skulle kunna halla pa sa i evigheter.
Ni forstar kanske att jag inte ville bli fast vid barnbacken sjalv hela kvallen sa efter tva ak sa bestamde vi oss for att ta en lift upp for att aka i de storre backarna. Dumt gjort.. valdigt dumt gjort... Jag slog mig sa nedrans hart varenda gang jag akte eftersom att fotterna sitter fast pa braddan, antingen foll jag rakt pa rumpan eller framat stupa med ansiktet i snon..
Jag ramlade nar jag akte, nar jag stannade, nar jag precis kommit upp! Det handlade bara om att ramla och sla sig.
Nar jag kom ner till slutet av backen sa ramlade jag som hardast, jag blev liggandes pa marken och forsokte trycka bort tararna.. Herre Gud, det var inte skont ska jag saga er! En snall kille fragade dock hur det var med mig och sa att det skulle bli battre snart, men jag vill inte vanta pa att det ska bli battre. Jag gick och bytte till skidor. Det kostade mig 15 dollar men det var det vart. Om jag kan fa behalla mina knan och rumpa i normal hudfarg for 15 dollar sa slar jag till direkt!

Jag hittade Sven-Ole i backen och sedan hittade vi aven Mr. Wieland sa nu blev det fart nedfor. Jag ramlade inte en anda gang med skidorna och det var skit kul!

Jag maste nog acceptera att jag aldrig kommer se lika cool ut som snowboard manniskorna, men jag har ialla fall outfitten och jag mar mycket battre av att kunna aka ner for backen an att vara pa vag att bryta nagot eller varfor inte bara hasa ner for hela backen, nej.. Go skidor!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Tack och lov att Du valde skidor, farmor är dörädd när jag ser hur illa det kan gå med snowboard. Tack älskade Stina för hälsningen fån Grand Canyon, fantastiskt! Kramar i mängder, hälsa Dina värdföräldrar.

2009-01-09 @ 09:31:24
Postat av: Linnea Matildas lill syrra:P

Är det kul i USA?

2009-01-09 @ 12:05:01
URL: http://linnearos.blogg.se/
Postat av: morfar

var rädd om knäna!! det är väl tillräckligt cool att åka skidor!? alla måste inte vara världsbäst på att åka bräde!!!! kram

2009-01-09 @ 19:39:47
Postat av: Mamsen

Vilket roligt inlägg!!

Klart att det räcker med skidor din tokstolla...

Det är väll bättre att få vara hel..

men i och för sig så är skidor rätt farligt också..

tycker iallafall jag.

Miss you..

Jättekram

2009-01-09 @ 22:46:07
Postat av: Jacob

Nej men stina, Skidor är ju coolare än snowboard också! Bra val haha

2009-01-10 @ 11:22:44
URL: http://spacop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0