Svensk Presentation

Idag sa har jag haft en presentation om Sverige. Eller jag har inte haft en presentation. Jag har haft 6 st. Jag har spelat larare idag. Istallet for att alla klasser hade biologi lektion sa berattade jag om landet Sverige. Jag pratade i runt 40 minuter under varje period och det var ganska svart att faktiskt halla sig under tiden och sadant. Jag hade lite ont i huvudet och var valdigt trott efter dagen for det var jobbigare an vad jag trott att vara larare!

Jag fragade om nagon visste vart Sverige var i Europa, ingen visste.
Sedan pratade jag om Stockholm, Kunga familjen, politik systemet i Sverige, Gotland, mitt liv, pappas restaurang och hans fiskande, Visby, Religion i Sverige, skatt, ungdoms mottagningen och olikheter mellan amerikanska och svenska ungdomar.
Jag hade aven slides dar jag skrot lite. Jag visade upp volvo, carl von linne, pippi langstrump, abba, svenska kottbullar och andra viktiga svenska saker.

Svart att prata pa engelska. Alltsa, sa klart att jag ar battre pa engelska nu men nar man blir lite nervos, och sedan lyssnar inte alla, man ska prata i ett visst tempo.. Ahh. da ar det svart med engelskan!
Men jag ar faktiskt valdigt stolt over min presentation och Mr. Wieland var valdigt nojd!!
Det var aven manga undomar som kom upp till mig och sa att de nu vill komma till Sverige och att det verkar vara ett jatte bra land! 

Himla roligt! Kanske att man ska ta och bli larare i framtiden... Vem vet? :)

Kramar!

Kommentarer
Postat av: morfar o birgitta

bra jobbat!!! inte så dumt att bli lärare, kanske. ungar behöver engagerade förebilder.hälsn, kramar. morf. o birgitta

2009-06-04 @ 10:48:36
Postat av: farmor

Ja, Du har verkligen många järn i elden. Roligt att Du fick tillfälle att berätta om vårt kära Sverige och inte minst om Gotland. Du har ju förmågan att tala med känslor, därför lyssnar man.Stor Kram!

2009-06-04 @ 21:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0