Forsta dagarna

Nu har jag varit ute och rest i 3 dagar.

Vi reste tidigt pa lordag morgon for att kora ca 6 timmar till Gettysburg. Detta ar platsen dar det blodigaste slaget under The Civil War utspelades. Det var intressant och vi gick till ett extremt haftigt museeum. Det borjade med en film, sedan gick vi upp pa overvaningen och de hade byggt ett stort slagfalt, eller det var en malning men man kunde inte se vart malning borjade och det var riktigt haftigt att se! Jag blev faktikst valdigt berord. Forstar inte vad vi manniskor ar kapabla att gora, det ar galet hur vi kan skada varandra..

Har bodde vi over en natt och kvallen inneholl spokhistorier och tydligen sa skulle det vara massa spoken.. Jaja, jag vet inte riktigt om jag tror pa allt det dar. Jag tog i alla fal ca 50 bilder som senare ska bli kollade ifall vi kan finna nagra spoken..

Restaurangen som vi at pa den kvallen var jatte mysig, paminde mig om Kapitelhus garden da de som serverade var kladda i klader fran 1900 talets borjan (inte direkt medeltids klader, men hey..)
mysig dag!

Sedan dagen efter akte vi ganska tidigt pa morgonen for att na Piladelphia i Pennsylvania. Vi gick runt har hela dagen, valdigt vacker stad med manga statyer och vackra hus. Husen var byggda av sten! Det flesta hus har i amerika ar byggda av tra och ar kanske inte av allra basta kvalitet (dessa hus byggdes for att manniskor efter andra varldskriget behovde bostader) men philadephia ar en gammal stad och sa aven husen.

Vi gick till ett jatte vackert musseum med konstvark gjorda av glas. Varje konstvark var gjort for att symbolisera fred. 

Vi sag aven 'The Liberty Bell'. 

Sedan reste vi vidare till Rehobeth Beach. Ja visst, beach! Jag sag havet for forsta gangen pa 7 manader! Alldeles otroligt var det! :)
Gud vad jag alskar vyn ut over havet da man verkligen inte kan se vart det slutar och man vet att pa andra sidan sa finns ni. Jag kommer ihag en vecka fore jag reste till USA. Da satt jag och min van Jacob och tittade ut mot havet och da var det Amerika vi blickade mot, nu var det mot er jag tittade. Jag tankte pa er allihopa, ni finns verkligen i mina tankar! 

Det har varit jatte kallt dock. Solen skiner men det ar inte mer an 8 grader ute!  

Hotellet har ett valdigt litet gym och pool, jag passade pa att simmar igar kvall och i morse tog jag ett litet traningspass med Zyg! Jag tankte nog ga ner och simma senare ikvall.

Vi stannar pa det har hotellet inatt ocksa och imorgon aker vi vidare till Washington DC!

Saknar er men vet ni vad, det ar mindre an 3 manader tills jag kommer hem!
Datum ar bestamt: 16 Juni satter jag min fot i Visby hamn! :)

Kramar till er alla!!

Kommentarer
Postat av: johanna

jag åker hem så att jag är hemma den 16 juni jag med stinis!!!!!

2009-03-24 @ 00:35:12
URL: http://www.jwilbrand.blogg.
Postat av: pappa

Ja vilken resa!

Du måste hälsa dina "föräldrar" och Zyg att jag

och mamma är så greatful för allt. Lite skillnad

mot Pelles upplevelser.

84 pinnar muck till 16 juni

jag älskar dig min dotter

2009-03-24 @ 19:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0