Vidare till State!

Jag har inte berattat for er att idag skulle jag ha tavling med min kor i skolan! Vi reste med buss till ett High school en timme utanfor Columbus for att tavla. Vi gick in i en gympasal och sjong infor tre manniskor (domare) med mikrofoner som de satt och viskade i medans de domde allt vi gjorde pa scen.
Det var kul men valdigt laskigt! Vi har tranat in tre sanger under en lang tid men jag har mest lagt ner tid pa musikalen sa den har sista veckan har varit hard med fin slip!
Man kan fa 1-5!
1- Super bra!!
5- Man skulle inte ha tavlat alls, katastrof!
Och numrerna dar i mellan far ni helt enkelt rakna ut sjalva, jag tror att ni forstar! :)

Sedan hade vi aven 4 minuter pa oss att lasa in en hel lat med noter och sedan sjunga upp for domarna. Det gick samre eftersom att alla var negativa, jag forsokte halla upp modet men det gick inte sa bra! Men vi fick ialla fall dessa poang:

1-forsta sangen
1-andra sangen
1-tredje sangen
&
2- i sight reeding!

Kul va?!
Sa det betyder att vi gar vidare till State dar alla de basta korerna i Ohio tavlar. Det ar ingen tavling emot andra korer bara individuellt. Vi far se om vi far en etta dar ocksa da far vi ett pris att hanga upp pa vaggen! Den battre koren som jag tyvarr inte kunde vara medlem i eftersom att de hade audition forre sommarn kom ocksa vidare, sa himla kul!!

--------

Sedan sa gick jag och vard familjen ut for att dricka en kopp kaffe, lite mysigt sa dar!

--------

Ikvall har jag och nagra vanner fran musikalen rest 1 timme utan for Columbus (igen) for att se pa en annan uppsattning av Beauty and the Beast. Det var inte en sa bra ide. Det var sa himla svart att inte vara kritisk nar man ser andra satta upp den! De hade UNDERBARA kostymer (mrs. Potts klanning slog dock inte mig) som var otroliga!
Det fanns inte en enda manniska som sjong rent hela vagen dock.... Den som hade bast rost var Mrs. Potts men hon spelade inte pa meningarna utan var valdigt kort i sina repliker och talade snabbt!
Eller sa ar det bara jag som har lagt ner sa mycket tid pa min karaktar att allt annat later fel! Men det var kul att se ialla fall!!

--------

Foresten, varen borjar komma till Ohio. Eller, vadret ar sa himla konstigt har! Det hoppar fram och tillbaka. I borjan av veckan sa var det lika varmt som en svensk sommar dag, sedan blev det kallt igen. En av de varma dagarna satt jag pa mitt tak utanfor mitt fonster och spelade gitarr och sjong. Jag brande mig i halva ansiktet da den sidan var riktat mot solen.. Det har lagt sig nu, men jag ser det som en bevis pa att varen ar pa vag da sol brannan kommer fram.. Alla har ju inte turen att bli brun som en pepparkaka som en viss tvillingbror till mig, crap.

Saknar er alla!!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: farmor

Hej Stina! Det händer mycket varje dag därborta, kul med så många utmaningar. Följer Dig varje dag, längtar efter Dig. Stor Kram.

2009-03-15 @ 09:12:08
Postat av: Stina

Alskade farmor! Jag saknar dig ocksa!

2009-03-16 @ 01:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0